chaos dreadnought

Regelfrågor och förslag på husregler
the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: chaos dreadnought

Inlägg av the godfather »

Jag behöver svar av swefaq i denna fråga inför listinskicket för kinna.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: chaos dreadnought

Inlägg av Snot »

För mig är det direkt jämförbart med rage för exempelvis Death Company. Ingen skulle gå med på att det gick att "backa" för att slippa den. Jag ser inte hur det skulle kunna vara annat än 360º
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: chaos dreadnought

Inlägg av Röde »

Snot skrev:För mig är det direkt jämförbart med rage för exempelvis Death Company. Ingen skulle gå med på att det gick att "backa" för att slippa den. Jag ser inte hur det skulle kunna vara annat än 360º
Applåderar! En klockren jämförelse.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Inlägg av LillePer »

Finns amerikanare som spelar så med dc.... Men de är ju som de är också...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: chaos dreadnought

Inlägg av HeadWar »

RobinF skrev:Alltså, jag har läst, och läst igen reglerna för hur man drar Line of Sight, och (sida 16 i tjockeboken), och jag hittar inte någonstans att någon modell över huvud taget skulle ha 360 graders LoS. Även infanteri ska man gå ner bakom och titta via dess "ögon". Det står ju även att man får pivota dem i shootingfasen om de inte skulle peka mot fienden.

Kommer argumenten om 360 graders LoS från 4th eller?
"There is one important exception to the rules for line of sight. Firing models can always draw line of sight through members of their own unit (just as if they were not there)" (sidan 16 i tjockeboken)

Eftersom en modell ingår i sin egen enhet kan den dra LOS genom sig själv, inklusive baksidan på sin egen hjälm.

(Detta har även fördelen att man inte kan modellera ett Death Company som håller för ögonen med händerna...)

Nu gäller ju de här reglerna bara när man skjuter, eftersom GW är dumma i huvudet, men det finns inte några andra regler för LOS så det är väl dessa vi får använda.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: chaos dreadnought

Inlägg av HeadWar »

daskad skrev:vrida på huvudet kan man, men såvitt jag vet finns det inte många som kan vrida det 360 grader.
Bild

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: chaos dreadnought

Inlägg av n00bn »

Snot skrev:För mig är det direkt jämförbart med rage för exempelvis Death Company. Ingen skulle gå med på att det gick att "backa" för att slippa den. Jag ser inte hur det skulle kunna vara annat än 360º
Det låter ju iförsig väldigt vettigt.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: chaos dreadnought

Inlägg av Röde »

n00bn skrev:
Snot skrev:För mig är det direkt jämförbart med rage för exempelvis Death Company. Ingen skulle gå med på att det gick att "backa" för att slippa den. Jag ser inte hur det skulle kunna vara annat än 360º
Det låter ju iförsig väldigt vettigt.
...Och väldigt Death Company...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Joppreck
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 mar 2011, 12:32
Ort: Borlänge

Re: chaos dreadnought

Inlägg av Joppreck »

Q: When working out which targets are visible to a
Chaos Dreadnought suffering from a Fire Frenzy result,
are you limited to those units within the 45 degree line
of sight of its weapons? (p40)
A: Yes.

Okej...

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: chaos dreadnought

Inlägg av Röde »

Ja, den puckade regeltolkningen öppnar ju en hel mängd dörrar för den som vill vända ut och in på varenda regelformulering för att vaska fördelar...

Illa.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar