Kan GK-walkers scora m.h.a. Grand Masterns special regel?

Regelfrågor och förslag på husregler
Arioch

Re: Kan GK-walkers scora m.h.a. Grand Masterns special regel?

Inlägg av Arioch »

Varför citera BBB när det tydligt står i den att det är codex som gäller före den? Alltså blir alla nya regler och tolkningar av dessa gjorda utifrån de nya codexarna och alltså borde de kunna fungera på det sätt som står i GK codex.
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

egge

Inlägg av egge »

Arioch skrev:Varför citera BBB när det tydligt står i den att det är codex som gäller före den? Alltså blir alla nya regler och tolkningar av dessa gjorda utifrån de nya codexarna och alltså borde de kunna fungera på det sätt som står i GK codex.
Med den tolkningen så har alla som har "move as jump infantry" bara en tolv tums förflyttning och behöver aldrig slå dangerous terrain tests.

Codexet överskrider inte restriktioner i regelboken om det inte specifikt står så. För att codexet skall överskrida regelbokens regler måste det stå att fordonet kan bli scoring. Nu kan den bara hålla på samma sätt som den vore Troop. Den till och med hänvisar till en regel som finns i regelboken och därmed menar den på att du skall kolla vad som krävs för att Troops skall kunna scora.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Arioch

Inlägg av Arioch »

I BBB står det att codex går före BBB! SÅ regelboken själv säger att codex går före, vad är så konstigt med det?

Och move as jump infantry enheter som tex mephiston slår INTE dangerous terrain. Precis på samma sätt som Wings för chaos aldrig slår dangerous terrain, de moves as JP de är inte JP därför slår de inte!!!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Sjukt ball diskussion.

Arioch

Inlägg av Arioch »

Ha Ha, skönt att man gör nån glad, riktigt bra bild! :wub:

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Måste hålla med efter läst lite, angående dreadnought som scoring. Visst den kan få orden av Grand Mastern och bli scoring som troops, men iom den är ett fordon så funkar inte orden.
Tror nog att tanken var att den skulle kunna få scora, men tills de kommer med en faq, så får vi spela att den inte kan.

Delat tråden, ny tråd finns för diskussionen om move as jump infantry
-Moderator-Zurken

Yautja

Inlägg av Yautja »

Arioch skrev:Varför citera BBB när det tydligt står i den att det är codex som gäller före den? Alltså blir alla nya regler och tolkningar av dessa gjorda utifrån de nya codexarna och alltså borde de kunna fungera på det sätt som står i GK codex.
Börja med att läsa igenom mitt inlägg där jag citerar BBB så framgår det tydligt varför.

Jag håller med det sistnämnda men det du inte verkar förstå är vad som Grey Knight regeln ersätter/går före i BBB. Om du tittar på min pedagogiska uppställning med färgerna så ser du vad i Grey Knight regeln som ställer sig över BBB.

Problemet här är att du argumenterar som om Unyeilding Anvil gör Dreadnoughts scoring, vilket den inte gör. Igen hänvisar jag till mitt föregående inlägg där jag förklarar exakt vad regeln gör och vilken del i BBB som den overridear.

Du måste läsa och förstå regeln Unyeilding Anvil och sen måste du naturligtvist undersöka vad i BBB som påverkas av regeln.

Ja Grey Knight codexen går före BBB (och jag har visat exakt hur) men det hjälper inte Dreadnoughten.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Heja Swen!

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

men men, om alla är överrens om att codex går före bbb om det är tydligt så borde inte DA speeders få... ;)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar