Cover saves av Gargoyles
Re: Cover saves av Gargoyles
SVFAQn har diskuterat ämnet och kommit fram till följande:
Delar utav modeller som inte kan skjutas på blockar inte Line of Sight.
Tror att det faller så sin egen orimlighet att det skulle kunna finnas modeller som själva inte kan skutas på men som kan blocka LOS så att andra inte kan bli beskjutna.
Delar utav modeller som inte kan skjutas på blockar inte Line of Sight.
Tror att det faller så sin egen orimlighet att det skulle kunna finnas modeller som själva inte kan skutas på men som kan blocka LOS så att andra inte kan bli beskjutna.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Skönt att det kom en ruling. Jag tycker också att det är den rimliga tolkningen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Gonka Koff
trist och onödigt tycker jag.
Jag begriper inte hur det blir "orimligt" att en flagga skymmer sikten samtidigt som den som bär flaggan inte dör om man skjuter hål i den?
Det kommer bli skitjobbigt att försöka "se igenom" LR-sponsons, jump packs, death-rollas, vingar, typ halva orktrukken mm.
Jag kommer nog föreslå mina mostståndare att vi istället kör enligt regelboken före match.
Jag begriper inte hur det blir "orimligt" att en flagga skymmer sikten samtidigt som den som bär flaggan inte dör om man skjuter hål i den?
Det kommer bli skitjobbigt att försöka "se igenom" LR-sponsons, jump packs, death-rollas, vingar, typ halva orktrukken mm.
Jag kommer nog föreslå mina mostståndare att vi istället kör enligt regelboken före match.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Väldigt trist och onödigt, sätter en dålig standard när ett "officiellt" dokument bara ignorerar regler.
Iofs blir det väl mer in line med Fantasys swFAQ då...
Iofs blir det väl mer in line med Fantasys swFAQ då...
Vettiga tolkningar > Abusevänliga regler imo
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Tycker SveFaQ gör rätt, känns väldigt rimligt att något som inte kan skutas på kan skutas igenom. Bra beslut.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Ja precis som det är "skitjobbist" att se igemon modeller i sin egen enhet och modeller i enheten man skjuter på..Gonka Koff skrev:Det kommer bli skitjobbigt att försöka "se igenom" LR-sponsons, jump packs, death-rollas, vingar, typ halva orktrukken mm.
-
Gonka Koff
Vad händer när ett fordon blir wreckat? Blir sponsons och annat som normalt är osynligt då synligt igen?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham