Deep strike på andra modeller
Re: Deep strike på andra modeller
Jo helt klart är att det finns RAW argument för att Mawlocens specialrule inte fungerar. Dock skulle jag absolut låta folk deepa på mina squads om jag mötte en. Personligen bryr jag mig inte särskilt mycket, jag gillar ändå Trygonen bättre, men det vore konstigt om Mawlocen inte fick göra det den är till för...
Angående vapnen håller jag med om att inga belägg finns. Men det finns en 30 sidor lång tråd på warseer som säger annorlunda. Så jag var intresserad av att se vad folk här tycker.
Angående vapnen håller jag med om att inga belägg finns. Men det finns en 30 sidor lång tråd på warseer som säger annorlunda. Så jag var intresserad av att se vad folk här tycker.
Tack. Det är allt jag försöker säga.Jacke skrev:Jo helt klart är att det finns RAW argument för att Mawlocens specialrule inte fungerar.
*edit*
Well, regeln som den är skriven att den triggar när du mishapar fungerar alldeles utmärkt men jag förstår vad du menar.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Framförallt är det ganska tydligt att det behöver FAQas, SweFAQas och arrangörsavgöras.
Re: äntligen på advance order...
Det diskuteras just nu. Personligen tycker jag att så länge Mawlocken inte har en specialregel som gör att att den explicit får Deepa på en enhet så måste den följa normala regler för Deep Strike. Om detta är vad GW tänkt sig är en helt annan sak.Jacke skrev:Jag skulle vilja ha ett utlåtande av ansvariga för SWE FAQ så att man vet vad som gäller på turneringar.
Infiltrators med Jump Pack har...Jacke skrev:Nep, men deepstrikers har regler för om de skulle hamna i impasable vilket innebär att de kan det. Det har ju inte infiltrators
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Nu hänger jag inte med i resonemanget. Ska man inte spela spelet som det är tänkt att det ska spelas? Jag tvivlar på att någon skulle säga emot att GW har tänkt att det ska gå att deepa på en enhet (mer så om det visar sig att dom gjorde detta i WD).Katarsis skrev:Om detta är vad GW tänkt sig är en helt annan sak.
Till WD resonemanget hör ju att dels att de som spelar ofta har spelat med 10 olika versioner av reglerna under speltestningen och att det ibland gör helt sjukt fel på regler som funnits läääänge. Så det är svårt att veta om något som händer i en WD batalj verkligen är det sennaste och bästa på RAI fronten.
Du anar inte vad mycket regler man kan börja ändra på med det resonemanget...hansson skrev:Nu hänger jag inte med i resonemanget. Ska man inte spela spelet som det är tänkt att det ska spelas? Jag tvivlar på att någon skulle säga emot att GW har tänkt att det ska gå att deepa på en enhet (mer så om det visar sig att dom gjorde detta i WD).
Du anar inte hur många regler man kan börja tillämpa utan det resonemanget. Fast det tror jag att du gör, och jag anar definitivt hur mycket lustiga tolkningar man kan göra med resonemanget också. Det går tveklöst en (något) hårfin linje mellan dessa, och jag tycker inte man kan bortse från någon av dom.
ingen som funderat på att den här specialregel är lite som podens "internal guidance system" och är till för att ett fett monster inte ska behöva dö när den försöker ta sig upp ur marken? Den måste väl fortfarande mishapa om den landar i vanlig omöjlig terräng?
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
-
Gonka Koff
När man ställer ut en modell för att visa var man vill deep-strika, så representerar den ju bara en punkt, modellen finns ju inte där på riktigt. Därför tycker inte jag att 1"-regeln gäller här.
Tänk på att man bara ställer ut EN modell om man vill deep-strika en stor squad. Det finns väl ingen som någonsin krävt att alla modeller i en squad måste "prov-utställas" för att godkänna att enheten inte finns inom 1" från en fiende?
Tänk på att man bara ställer ut EN modell om man vill deep-strika en stor squad. Det finns väl ingen som någonsin krävt att alla modeller i en squad måste "prov-utställas" för att godkänna att enheten inte finns inom 1" från en fiende?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham