Med tanke på hur ex. IGs Tanks ser ut så ska du nog leta lite bakåt i tiden istället...Ancalagon skrev:Bra Röde! Jag sökte på "lysraketer och strålkastare 38.000 år in i framtiden", men fick ingen träff. Verkar inte ha släppts än. Hoppas den släpps i pocket snart!
LoS och Searchlights
Re: LoS och Searchlights
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
BLOODLETTERS
Searchlights, Twin-Linked och Warpquake, dagens I-landsproblem! 
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)
ja, när vi kan diskutera viktigare saker.. som tärningsrullning.BLOODLETTERS skrev:Searchlights, Twin-Linked och Warpquake, dagens I-landsproblem!
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jag brukar helt enkelt släppa dem från några milimeters höjd, med rätt sida uppåt. Då ökar mina chanser att slå bra.L3go skrev:ja, när vi kan diskutera viktigare saker.. som tärningsrullning.BLOODLETTERS skrev:Searchlights, Twin-Linked och Warpquake, dagens I-landsproblem!
Jag antingen diskuterar vi sånt trams och andra regelfrågor relaterat till så världliga saker som figurspel annars kan vi ju alltid döpa om forumet och diskutera varför det finns fattigdom eller hur vi ska lösa konflikten i Palestina.BLOODLETTERS skrev:Searchlights, Twin-Linked och Warpquake, dagens I-landsproblem!
Med tanke på nivån på de flesta diskussioner på forumet tycker jag att vi håller oss till searchlights.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Som naturvetare vill jag bara påpeka att gravitation böjer ljus även fast det i den normala bemärkelsen inte har någon massaGLinus skrev:Men en sak som jag bara inte förstår är följande:
Om en regel kan tolkas på två olika sätt, varför kan man inte välja den rimligaste och mest realistiska tolkningen? Varför är det "bättre" att ljuset från en strålkastare på ett fordon som skjuter indirekt eld ska studsa mot himmelen och lysa upp något som den inte kan se, än att det fungerar på precis samma sätt som på alla andra fordon? Vad är det i fordonets indirekta eldgivningskapacitet som gör att ljuset från dess strålkastare plötsligt får massa och kan lobbas? Det ena alternativet följer fysikens lagar, det andra gör det inte. Varför är det bättre att välja den tolkningen som är orimligast? Riskerar inte det enbart att ställa till problem och skapa dålig stämning?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
+1DHettNeck skrev:GLinus skrev:Som naturvetare vill jag bara påpeka att gravitation böjer ljus även fast det i den normala bemärkelsen inte har någon massa
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Jag föredrar att böja naturvetaren efter mina regler.
Bulgrim skrev:Jag föredrar att böja naturvetaren efter mina regler.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Eftersom tråden verkar har spårat slänger jag in en följdfråga:
Hur mer påverkas search light av vilka vapen man har: Måste man skotta alla sina vapen på sitt mål först? Är man således begränsad av sin kortaste eller längsta range? Hur blir det om man inte har något vapen?
Hur mer påverkas search light av vilka vapen man har: Måste man skotta alla sina vapen på sitt mål först? Är man således begränsad av sin kortaste eller längsta range? Hur blir det om man inte har något vapen?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-