va? Är de inte wolf lords?Mutt skrev: Är de thunderwolfs-check.
Vara joinade via en enhet som är död (Thunderwolves)
Re: Vara joinade via en enhet som är död (Thunderwolves)
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Att kringgå regeln om att de inte får joina varandra, på det här sättet, är att läsa reglerna som Fan läser Bibeln.
(Jag tycker att regeldiskussionerna här på forumet på sista tiden har tagit ost-begreppet till en helt ny nivå.)
(Jag tycker att regeldiskussionerna här på forumet på sista tiden har tagit ost-begreppet till en helt ny nivå.)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
De slutar vara i samma enhet såfort alla gruntar dör?
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Nej, det står uttryckligen i reglerna att man bara får joina och lämna i Movement phase. Möjligen kan man hävda att de måste gå isär i nästa Movement phase.Per Pirat skrev:De slutar vara i samma enhet såfort alla gruntar dör?
Låter mest logiskt då de är i en unit som de inte får vara, som att hamna ur coherency osv. de måste söka att inte vara en illegal unit.
vad saker är och inte är är helt irrelevant, TW lords får endast joina två typer av enheter inget annat, det är nästan alla ense om.
Det finns inget som säger att två lords på tunderwolfs inte får vara tillsammans i en enhet. Det ända det finns regler mot är att de bildar en enhet med varandra. Dvs inget som hindara dem från att vara en enhet om de lyckas komma runt skälva bildandet..
Sen har de ju problemet att de måste sluta vara en enhet i och med att de inte får ställa sig i coherency med varandra.
Det finns inget som säger att två lords på tunderwolfs inte får vara tillsammans i en enhet. Det ända det finns regler mot är att de bildar en enhet med varandra. Dvs inget som hindara dem från att vara en enhet om de lyckas komma runt skälva bildandet..
Sen har de ju problemet att de måste sluta vara en enhet i och med att de inte får ställa sig i coherency med varandra.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Låter som en fråga för Sverige-FaQ.
Jag håller fasktiskt med Röde här, tycker regeln är ganska tydlig (att de inte får vara joinade med varandra). Att detta sedan bidrar till ett läge som inte har regelstöd är något vi får fixa till.Röde skrev:Att kringgå regeln om att de inte får joina varandra, på det här sättet, är att läsa reglerna som Fan läser Bibeln.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Varför får inte folk på thunderwolfs joina annat än thunderwolfs och wolfs - jo, för att allt annat vore att "be om problem". Enligt det är det väl ganska tydligt vad rules as intended är? Man kan inte joina marines för att wolfarna skulle slita dessa i stycken, medans andra vargar är accepterade. Då spelar det väl ingen roll om det sitter en wolf lord på dem eller om det sitter en vanlig marine på och de är en liten grupp?
Kan tilläggas att jag inte spelar med thunderwolfs och tycker att de är hemskt ostiga och bör straffas saftigt mycket hårdare än de gör i nuläget.
Själv inser jag att GW (eller någon annan) skulle kunna faq:a detta hur man vill. Antingen "Wolf Lords på thunderwolfs kan inte joina andra charactärer på thunderwolf då de rider på alfa-hanar/honor och dessa inte skulle kunna komma överens". Eller "Wolf lords på thunderwolfs är trots allt thunderwolf cavalry (även om de är ovanligt kraftfulla sådana) och kan därför joina varandra.
Jag håller däremot inte med om att jag på något sätt försöker läsa reglerna som djävulens bibel, men ser ingen anledning till att någon inte vill låta dem joina varandra mer än att det är en för farlig enhet. Men att vrida reglerna till sin fördel av dem anledningen tycker jag är fel, då är det bättre att använda de möjligheter vi kan påverka (kompen).
Kan tilläggas att jag inte spelar med thunderwolfs och tycker att de är hemskt ostiga och bör straffas saftigt mycket hårdare än de gör i nuläget.
Själv inser jag att GW (eller någon annan) skulle kunna faq:a detta hur man vill. Antingen "Wolf Lords på thunderwolfs kan inte joina andra charactärer på thunderwolf då de rider på alfa-hanar/honor och dessa inte skulle kunna komma överens". Eller "Wolf lords på thunderwolfs är trots allt thunderwolf cavalry (även om de är ovanligt kraftfulla sådana) och kan därför joina varandra.
Jag håller däremot inte med om att jag på något sätt försöker läsa reglerna som djävulens bibel, men ser ingen anledning till att någon inte vill låta dem joina varandra mer än att det är en för farlig enhet. Men att vrida reglerna till sin fördel av dem anledningen tycker jag är fel, då är det bättre att använda de möjligheter vi kan påverka (kompen).
Jag skulle vara helt för det om swe faqen går in och säger att Thunder Wolf lords kan joina varrandra, jag tycker RaI (Rules as Intended) är väldigt tydlig där.
Kollar man på RaW (Rules as Written) så kan de inte joina varrandra och måste därför gå ur coherency om de skulle vara ensamma kvar i en enhet.
Kollar man på RaW (Rules as Written) så kan de inte joina varrandra och måste därför gå ur coherency om de skulle vara ensamma kvar i en enhet.
Alexander Merinen