Wipe out i andra sammanhang än friendly games
Re: Wipe out i andra sammanhang än friendly games
absolut, massor av gånger. vare sig det handlar om att ha flest scoring i närheten av mitten, man får ett poäng för varje runda efter första man håller ett objektiv eller objektiven är lite speciella så är det kanske en tredjedel av turneringsmissions jag sett som varit standard.
Ja' än't bittä'!
Han har en poäng där med standard missions och flyende enheter, så som det även stod i tråden om Ic:ns förflyttning så vore det ju bra om det stod i mission beskrivningen (om det inte är ett standard mission från boken) hur man ser på flyende enheter i slutet av spelet.
Står inget skrivet så skulle man ju int evar sen att hävda att de flyende killarna plockar med sig objektivet de springer förbi på vägen hem
Står inget skrivet så skulle man ju int evar sen att hävda att de flyende killarna plockar med sig objektivet de springer förbi på vägen hem
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag trodde du var emot uppenbart regelbögeri?Väktaren skrev:Står inget skrivet så skulle man ju int evar sen att hävda att de flyende killarna plockar med sig objektivet de springer förbi på vägen hem
Var fick du "in standard missions" från? Jag kan inte se att det står någonstans på hela sidan.Halvar skrev:...in standard missions...HeadWar skrev:Sidan 108 i lilla regelboken: "Units that end the game falling back or off the battlefield count as destroyed."Halvar skrev:men eftersom turneringsarrangörer inte verkar bry sig i att skriva vad som händer med flyende enheter när matchen är slut heller (fast folk verkar, i de fall jag sett och varit med, anta att de räknas som förlorade) så kan det vara två väldigt svåra meningar att komma ihåg.
Det finns bara standard missions i reglboken
En bild säger mer än 1000 kaniner
så du menar att alla regler som står i regelboken är för standard missions, som tex VP?imp skrev:Det finns bara standard missions i reglboken
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
In min regelbok står det (s90, först kolumnen, sista stycket)
"In standard missions, as soon as the game ends and before working out victory conditions, all units that are falling back are removed and count as destroyed."
"In standard missions, as soon as the game ends and before working out victory conditions, all units that are falling back are removed and count as destroyed."
Coolt, det är ju inte förrän spelet är slut som man kollar om det är en wipeout.
Sidan 90: "Regardless of the victory conditions, if at the end of any standard mission your enemy has no units left on the table, you win the game!"
Sidan 90: "Regardless of the victory conditions, if at the end of any standard mission your enemy has no units left on the table, you win the game!"
Självklart =PNefrums skrev:så du menar att alla regler som står i regelboken är för standard missions, som tex VP?imp skrev:Det finns bara standard missions i reglboken
En bild säger mer än 1000 kaniner
- The Gretchin
vi hade en miniturnering där en kille wipade en annan
han höll inte ett objektiv och därför blev det lika
men annars så tycker jag att man borde vinna, kanske inte med 20-0 men med 16-4 eller liknande
men det finns ju nackdelar också, om man vinner med 20-0 så kommer ju vissa tråkiga idioter bara skapa listor för att wipa motståndaren
han höll inte ett objektiv och därför blev det lika
men annars så tycker jag att man borde vinna, kanske inte med 20-0 men med 16-4 eller liknande
men det finns ju nackdelar också, om man vinner med 20-0 så kommer ju vissa tråkiga idioter bara skapa listor för att wipa motståndaren
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).