Iron Will + Fearless, vilken har företräde?
Re: Iron Will + Fearless, vilken har företräde?
Du kan inte fly om du lyckats med ett tärningslag heller, bemöt den andra poängen istället.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Nej det kan man inte, men du ska förbi första paragrafen först.
Alexander Merinen
Det har jag gjort anser jag, och flera i tråden.
Dock är din tolkning inkompatibel med andra poängen, så jag ser den fullt redo att diskuteras.
edit.
Bara för att du inte gör skillnad på "automatiskt lyckas" och "välja att kunna lyckas eller inte" gör inte att det inte ÄR en skillnad på dom.
Dock är din tolkning inkompatibel med andra poängen, så jag ser den fullt redo att diskuteras.
edit.
Bara för att du inte gör skillnad på "automatiskt lyckas" och "välja att kunna lyckas eller inte" gör inte att det inte ÄR en skillnad på dom.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Jag tror vi har tappat varandra lite på vägen, jag ska omformulera mig lite smartare och tydligare ikväll.
Alexander Merinen
- Jimmy Johansson
.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
kan man tolka på två sätt:They may have the 'fearless' special rule, be subject to a wow or some other special rule
1. det gäller bara fearless och inte andra liknande special regler
2. det gäller både fearless och andra liknande regler
För mig är det uppenbart att det är alternativ två som är meningen. Och alla försök att RAW missbruka reglerna genom att tolka "automaticly" på ett konstigt sätt är bara fånigt.
Jag tycker att "automaticly" skall tolkas som att man inte slår tärningar.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
ja men det står never takes moralchecks and will never fall back i meningen efter och det gör inte dessa.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag tycker såhär:
RAW: Slaget lyckas inte automatiskt, eftersom man kan välja att misslyckas. Så enkelt är det.
Men om man som Jeppa inte tycker man ska tolka det hela RAW så...
RAI: Jag tror knappast GW tänkte att Calgar och hans enheter ska få autowounds och självdö om dom inte vill fly så fort han är på bordet. Är man God of War så stannar folk kvar och slåss utan töntiga saves som är menade för enheter som är fearless för att dom inte förstår bättre.
RAW: Slaget lyckas inte automatiskt, eftersom man kan välja att misslyckas. Så enkelt är det.
Men om man som Jeppa inte tycker man ska tolka det hela RAW så...
RAI: Jag tror knappast GW tänkte att Calgar och hans enheter ska få autowounds och självdö om dom inte vill fly så fort han är på bordet. Är man God of War så stannar folk kvar och slåss utan töntiga saves som är menade för enheter som är fearless för att dom inte förstår bättre.
Det är min tolkning också. När du inte kan påverka om ett slag lyckas/misslyckas så är det ett automatisk lyckat/misslyckat. När du får välja åt ena eller andra hållet så är det inte automatiskt.Jocke Rapp skrev:Jag tycker såhär:
-
Gonka Koff
"aha, spelar du med Calgar, betyder det att dina enheter automatiskt kommer klara sina moralslag?"
-"nej, jag kan välja att misslyckas också."
ordet automatiskt i "no retreat" syftar inte på själva tärningsslaget, utan på enhetens möjligheter under spelets gång. Innan man bestämmer om man klarar ld-slaget eller är det inte "automatiskt".
-"nej, jag kan välja att misslyckas också."
ordet automatiskt i "no retreat" syftar inte på själva tärningsslaget, utan på enhetens möjligheter under spelets gång. Innan man bestämmer om man klarar ld-slaget eller är det inte "automatiskt".
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham