VP för vehicle squadrons

Regelfrågor och förslag på husregler
Patrizzo

Re: VP för vehicle squadrons

Inlägg av Patrizzo »

Fordon i skvadroner är lättare att föda än andra fordon, eftersom ett mer utslag ger sprängt fordon. Jag skulle tro att det jämnar ut sig på det viset.
Amat, ergo sum

För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Jo, med dyra fordon kan det skilja ganska mycket poäng, så ett förtydligande så att alla räknar på samma sätt vore inte så dumt. Jag tyckte att det var självklart att räkna dem som en enhet, medan andra tycker att det är lika självklart att räkna dem separat.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag tycker att det står rätt klart i reglerna att man räknar fordon separat, även i squadrons. Det räknas upp tre olika fall - enheter, singelmodeller och fordon.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Mortarion skrev:Jag tycker att det står rätt klart i reglerna att man räknar fordon separat, även i squadrons. Det räknas upp tre olika fall - enheter, singelmodeller och fordon.
Enligt vad jag kan se i reglerna så skulle detta i så fall endast gälla för skadade fordon, inte för dödade fordon.. Vilket blir mycket konstigt.. därför tycker jag att man räknar squadrons som enheter.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Ooooh, good one!

Skriv svar