Ancalagon skrev:Jag tror nog att de flesta som läser regeln och tolkar det som bara på 6or tycker som mig och Röde om hur den borde funka, inte hur den faktiskt är
Precis så tror jag att det är. Det känns rimligare om det bara skulle vara 6:or, men det är inte vad som står.
På alla andra ställen där man bara gör det på 6:or (eller 5:or) har GW varit väldigt tydliga att skriva ut det, eftersom dom inte gjort det här så är det enda rimliga anatagandet att det gäller alla skott.
Ancalagon skrev:Jag tror nog att de flesta som läser regeln och tolkar det som bara på 6or tycker som mig och Röde om hur den borde funka, inte hur den faktiskt är
Precis så tror jag att det är. Det känns rimligare om det bara skulle vara 6:or, men det är inte vad som står.
På alla andra ställen där man bara gör det på 6:or (eller 5:or) har GW varit väldigt tydliga att skriva ut det, eftersom dom inte gjort det här så är det enda rimliga anatagandet att det gäller alla skott.
Eller så antar de att vi numera vet hur regeln fungerar...
Vi vet ju hur regeln fungerar. Oftast, men inte alltid (som telion eller Illic), så ska man möta någon form av to hit kriterium för att få precision shot. Ordern ger precision shot direkt utan att nämna något to hit kriterium => man har alltid PS.
LillePer skrev:Förklara då pistolen med exakt samma wording.
Pistolen har väl ingen wording alls? Där är ju Precision Shot bara listad under Type.
Ancalagons förklaring är väl den troligaste (att det blir en USR i nästa edition). Blir lite knasigt just nu, ungefär som demonerna och deras Defensive grenades i slutet på fjärde (det var värre iof, då det inte ens fanns något som hette det).