Klarifikation på assaults.

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Klarifikation på assaults.

Inlägg av speedfreek »

Jag spelar bara så mot dig... eller jag överdriver iaf inte mot någon annan.

Jag försöker alltid spela som motståndaren vill. Det blir lite trevligare och mer utmanande och varierande så.
Så gör Mawno och han är vis...

hansson

Inlägg av hansson »

Vad som är "fulspel" är helt upp till de spelare som möts, tycker jag. Det går inte att definiera i specifika termer. Sen kan det vara en fin linje mellan "fulspel" och att spela taktiskt när det gäller att flytta gubbar till en närstrid. Till att börja med är det relativt svårt att få till en extremt ful charge, då man är tvungen att hålla coherency till en modell som redan flyttat (så att flytta modeller längst bak så snart som möjligt är ibland lite svårt, särskilt för större enheter). Man kan tänka sig att man flyttar modeller så att man bygger en mur så senare modeller inte kommer in, etc.

Men jag tycker det är helt upp till var och en att avgöra vad som känns schysst. Det är något man måste kunna bedöma baserat på "personlig kemi" eller vad man vill kalla det mellan spelarna. Brukar personligen bara flytta närmaste till närmaste i stort sett hela tiden, och definitivt inte bygga en konga line ut från närstriden för att hålla något objektiv eller liknande.

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Två tummar upp för congo/mongo -stormar!

Det ser ju både dumt och kul ut på samma gång!
Människomat, till exempel spannmål.

Skriv svar