Overwatch med Thorax Swarm
Re: Overwatch med Thorax Swarm
Själva problemet ligger i tolkningen av dels vad "a normal shooting attack" är, och dels att det står att bonusarna appliceras i skyttefasen. Att det står "exactly like a normal shooting attack in the shooting phase" spelar inte så stor roll, då man trots allt inte är i skyttefasen, vilket är enda fasen man får extra skott.
"a normal shooting attack" kan betyda just singular, dvs "EN skytteattack", oavsett hur många attacker modellen faktiskt kan göra. Det kan också betyda att en modell som skjuter "en skytteattack" skjuter en attack men med olika vapen/antal skott etc.
Men som redan sagts, vi diskuterar redan i gruppen. Koncensus verkar iaf klart hittills att det ska vara lika för alla, oavsett trupptyp etc, om wordingen är snarlik.
"a normal shooting attack" kan betyda just singular, dvs "EN skytteattack", oavsett hur många attacker modellen faktiskt kan göra. Det kan också betyda att en modell som skjuter "en skytteattack" skjuter en attack men med olika vapen/antal skott etc.
Men som redan sagts, vi diskuterar redan i gruppen. Koncensus verkar iaf klart hittills att det ska vara lika för alla, oavsett trupptyp etc, om wordingen är snarlik.
Ancalagon skrev:Själva problemet ligger i tolkningen av dels vad "a normal shooting attack" är, och dels att det står att bonusarna appliceras i skyttefasen. Att det står "exactly like a normal shooting attack in the shooting phase" spelar inte så stor roll, då man trots allt inte är i skyttefasen, vilket är enda fasen man får extra skott.
Hade det bara varit EN i singular hade jag velat se wordingen "a single shooting attack".
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag önskade mig också saker i julklapp i år, men chansen att få GW att skriva regler ordentligt är nog ganska liten även i år :/ Att tro att GW nånsin skulle göra det är ungefär som att tro på tomtenFlogger skrev:Ancalagon skrev:Själva problemet ligger i tolkningen av dels vad "a normal shooting attack" är, och dels att det står att bonusarna appliceras i skyttefasen. Att det står "exactly like a normal shooting attack in the shooting phase" spelar inte så stor roll, då man trots allt inte är i skyttefasen, vilket är enda fasen man får extra skott.
Hade det bara varit EN i singular hade jag velat se wordingen "a single shooting attack".
Ancalagon skrev:Jag önskade mig också saker i julklapp i år, men chansen att få GW att skriva regler ordentligt är nog ganska liten även i år :/ Att tro att GW nånsin skulle göra det är ungefär som att tro på tomtenFlogger skrev:Ancalagon skrev:Själva problemet ligger i tolkningen av dels vad "a normal shooting attack" är, och dels att det står att bonusarna appliceras i skyttefasen. Att det står "exactly like a normal shooting attack in the shooting phase" spelar inte så stor roll, då man trots allt inte är i skyttefasen, vilket är enda fasen man får extra skott.
Jag har sett Rise of the Guardians. Jag VET att tomten finns.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
För att dra upp en (halv)gammal tråd, är det samma med Puppet Master? Eller hur kör ni där?
hur menar du då? Psychic powers får aldrig användas i overwatch.frigobben skrev:För att dra upp en (halv)gammal tråd, är det samma med Puppet Master? Eller hur kör ni där?
jag tror han menar att om man har fått den powern på sig, hur många vapen är en attack?
Ja' än't bittä'!
Ah ok. Då så. Skjuter du som om det vore din egen modell så skjuter du precis som vanligt. Skulle du skjutit 2 vapen gör du det. Så kör jag iaf.
Det sker ju skyttefasen också så är ok i båda tolkningsfallen.
Sant, så det borde fungera...LillePer skrev:Det sker ju skyttefasen också så är ok i båda tolkningsfallen.