Nej men det är betydligt troligare än att de inte har det, ffa med tanke på vad som sagts om chaos dreaden och dess vridande...HeadWar skrev:Att vissa vapen på ett fordon har begränsad LOS behöver ju inte betyda att fordonet som helhet har det.
true line of sight...
-
Bengtsson den yngre
Re: true line of sight...
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
fordon kan inte skjuta alls, de har ingen LoS alls i och med att de inte har några ögon.. (med undantaget för vissa chaosbilar)
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Iom att man kan pivota en walker i skyttefasen (s.72) borde deras egna LOS vara bättre än deras vapens LOS. Ball mening det blev...
Hittar inget som säger att ett fordons LoS är begränsat av vapens fire arc.
En bild säger mer än 1000 kaniner
-
Bengtsson den yngre
men borde man inte rimligtvis analogisera "visible" till "within fire arc" precis som man gjorde med visible och within LoS (eftersom det har konstaterats att fordon inte har ögon...)
Dock funderar jag på om jag borde ta den här diskussionen eftersom följderna blir ganska barocka...
Dock funderar jag på om jag borde ta den här diskussionen eftersom följderna blir ganska barocka...
Jag förstår inte den slutledningen alls. Utveckla.Bengtsson den yngre skrev:Nej men det är betydligt troligare än att de inte har det, ffa med tanke på vad som sagts om chaos dreaden och dess vridande...HeadWar skrev:Att vissa vapen på ett fordon har begränsad LOS behöver ju inte betyda att fordonet som helhet har det.
Nja, alltså...Bengtsson den yngre skrev:men borde man inte rimligtvis analogisera "visible" till "within fire arc" precis som man gjorde med visible och within LoS (eftersom det har konstaterats att fordon inte har ögon...)
Det borde ju finnas viss möjlighet för att en del fordon har riktigt sofistikerad radarliknande utrustning (Auspex), som gör att de kan upptäcka saker som inte ens är i LoS, sen att de inte kans kjuta på dem är en annan sak.
Dussutom så borde ju en kille kunna sticka upp huvudet ur en lucka och se saker som fordonet för tillfället inte kan skjuta på.
En bild säger mer än 1000 kaniner
-
Bengtsson den yngre
Jag lovar, men inte just nuHeadWar skrev: Jag förstår inte den slutledningen alls. Utveckla.
[
Absolut, om man tittar på hur spelet blir mest spelbart eller vad som borde vara mest logiskt, men inte om man skall RAW-tolka i enlighet med samma logik som användes tidigare...
Vad har det där med TLOS att göra? Eller ville du bara visa att Stelek är dum i huvudet?