Fläta units å vehicle squadrons för att claima cover!?
Re: Fläta units å vehicle squadrons för att claima cover!?
Tidsaspekten är ett argument jag i och för sig kan köpa, problemet är att det kan användas mot alla former av fancy manövrerande.
"Apapapap, sluta ställa dina guardsmen med maximal spridning för att undvika virvelvindsplattan, det tar för lång tid!"
Jag ser inte skillnaden.
Observera att jag avskyr true LOS och det ständigt närvarande coversavet om ett knä är skymt och är en av GW:s största kritiker - reglerna är kass. Men utan husregler blir det här den fullständigt logiska konsekvensen.
"Apapapap, sluta ställa dina guardsmen med maximal spridning för att undvika virvelvindsplattan, det tar för lång tid!"
Jag ser inte skillnaden.
Observera att jag avskyr true LOS och det ständigt närvarande coversavet om ett knä är skymt och är en av GW:s största kritiker - reglerna är kass. Men utan husregler blir det här den fullständigt logiska konsekvensen.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
-
Silversixx
I mina ögon två helt olika saker.
Det tar verkligen inte tid at sprida lite guardsmen, det kan t om Jon och du göra under 2 minuter.
Men att sitta och fläta enheter så att det blir femtio procent överallt tar tid. Och är fruktansvärt, fruktansvärt gay.
Det tar verkligen inte tid at sprida lite guardsmen, det kan t om Jon och du göra under 2 minuter.
Men att sitta och fläta enheter så att det blir femtio procent överallt tar tid. Och är fruktansvärt, fruktansvärt gay.
Fair enough. Det här kanske är en 50-50 grej där hälften inte ägnar det en tanke och hälften tycker det är fusk.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
-
Silversixx
Det tror jag med.Delirium skrev:Fair enough. Det här kanske är en 50-50 grej där hälften inte ägnar det en tanke och hälften tycker det är fusk.
Hur många flätar öppet?
Jag!
Spelar jag på ett bord utan terräng flätar jag. Annars är det ingen mening att spela. Eller så spelar jag godzilla så jag har en chans. Dock orkar jag inte fläta helt och hållet. Dessutom brukar det vara lätt att bli fel. Man måste offra något för att fläta. Movement, ordningen man vill flytta modeller och charge-range är saker som kan bli påverkade. Plus att blasts gillar läget.
Men fläta hela tiden när det finns terräng? Knappast.
/Erik som inte tycker flätning är så farligt. Allt har oftast 4+ cover ändå.
Spelar jag på ett bord utan terräng flätar jag. Annars är det ingen mening att spela. Eller så spelar jag godzilla så jag har en chans. Dock orkar jag inte fläta helt och hållet. Dessutom brukar det vara lätt att bli fel. Man måste offra något för att fläta. Movement, ordningen man vill flytta modeller och charge-range är saker som kan bli påverkade. Plus att blasts gillar läget.
Men fläta hela tiden när det finns terräng? Knappast.
/Erik som inte tycker flätning är så farligt. Allt har oftast 4+ cover ändå.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Gonka - En komp lösning måste vara att man ser över flätningspotential i grundkomp straffet, så IG som kan fläta sönder får ett mindre straff i grundkompen, medan en DW arme inte kan eller tjänar ett skit på att fläta och därför slipper straff på grundkompen? Funkar det för dig? Tycker flätningsperspektivet i kompmallen känns ganska uselt. Nästan alla kan fläta, finns iofs visa som kan göra detta mer än andra... Undra om jag ska bygga en lista helt baserat på flätning.....
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
Silversixx
På Gast flätar man fan inte...
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
En enhet som står i cover med hälften av modellerna och sen bygger en svans som täcker en enhet i det öppna tycker jag känns helt ok. Men att göra det med två enheter helt i det öppna så att båda får cover tycker jag känns som mygel.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Fast samtidigt så tycker jag det är synd att inte kunna få ställa hälften av sina marines bakom rhinon för att få skydd. Fläta med terräng eller figurer - båda ger ju cover.DHettNeck skrev:En enhet som står i cover med hälften av modellerna och sen bygger en svans som täcker en enhet i det öppna tycker jag känns helt ok. Men att göra det med två enheter helt i det öppna så att båda får cover tycker jag känns som mygel.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Iofs. Att ställa några gubbar med meltor på en sidan rhinon och gömma några andra bakom känns ju också helt ok. Och då flätar man ju faktiskt in sin rhino.
ähh va tusan. Så länge det inte tar sjukt mycket extra tid så är det väl bara att fläta på.
ähh va tusan. Så länge det inte tar sjukt mycket extra tid så är det väl bara att fläta på.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis