VArför invisibility kan ge flera squads 2+ cover.

Regelfrågor och förslag på husregler
Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: VArför invisibility kan ge flera squads 2+ cover.

Inlägg av Mag-El »

Max skrev:Den är rätt superhård, tro oss. Du behöver den inte på 18 enheter, får du in den på fyra per tur är det helt lugnt. Är en av dom fyra enheterna en multiwoundenhet med inbyggt cover, läs screamers, så blir det ännu hårdare...
Demoner kan dock bara joina och joinas av demoner.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: VArför invisibility kan ge flera squads 2+ cover.

Inlägg av Zurken »

Mag-El skrev:
Demoner kan dock bara joina och joinas av demoner.
De där FaQarna är inte dumma asså.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: VArför invisibility kan ge flera squads 2+ cover.

Inlägg av John_F »

Men det funkar nog fint på CSM enheter bakom meatshield kultister. Kanske det enda vettiga användningsområdet för en dark apostle?

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: VArför invisibility kan ge flera squads 2+ cover.

Inlägg av Fenris »

Äh, använd harlequins veil of tears så slipper ni slå fram invisibility och även att slå för att kasta psychic powers, Tyvärr tror jag inte att varken Tau, Eldar, corsairs eller DE kan ha mer än 2 IC per FOC. Men 4 st IC som far runt på getcyklar eller motsv. borde ju vara ganska störande ändå.
En eldar warlock med conceal kan tex ge sin enhet 2+ cover i kombination med VoT, på öppen terräng, detta utan ett enda tärningskast, eller varför inte guardian jetbikes med jink? nu fick jag ostiga idéer ;)
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: VArför invisibility kan ge flera squads 2+ cover.

Inlägg av Katarsis »

Fenris skrev:En eldar warlock med conceal kan tex ge sin enhet 2+ cover i kombination med VoT, på öppen terräng, detta utan ett enda tärningskast, eller varför inte guardian jetbikes med jink? nu fick jag ostiga idéer ;)
Hur får du en Warlock och Veil of Tears i samma enhet? Är det någon mongojongo Corsairs-grej?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: VArför invisibility kan ge flera squads 2+ cover.

Inlägg av Fenris »

Katarsis skrev:
Fenris skrev:En eldar warlock med conceal kan tex ge sin enhet 2+ cover i kombination med VoT, på öppen terräng, detta utan ett enda tärningskast, eller varför inte guardian jetbikes med jink? nu fick jag ostiga idéer ;)
Hur får du en Warlock och Veil of Tears i samma enhet? Är det någon mongojongo Corsairs-grej?
Man flyttar en IC från en enhet med harlequins till en enhet med en warlock i, man måste dock ha 2 IC som åker skytteltraffik mellan enheten och harlequins för att upprätthålla det varje runda.

Från ett fluff perspektiv kan en farseer åka på sin getcykel och hämta engångs kamoflagebyxor hos clownerna.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: VArför invisibility kan ge flera squads 2+ cover.

Inlägg av DHettNeck »

Fenris skrev:
Katarsis skrev:
Fenris skrev:En eldar warlock med conceal kan tex ge sin enhet 2+ cover i kombination med VoT, på öppen terräng, detta utan ett enda tärningskast, eller varför inte guardian jetbikes med jink? nu fick jag ostiga idéer ;)
Hur får du en Warlock och Veil of Tears i samma enhet? Är det någon mongojongo Corsairs-grej?
Man flyttar en IC från en enhet med harlequins till en enhet med en warlock i, man måste dock ha 2 IC som åker skytteltraffik mellan enheten och harlequins för att upprätthålla det varje runda.

Från ett fluff perspektiv kan en farseer åka på sin getcykel och hämta engångs kamoflagebyxor hos clownerna.
Hur menar du att det funkar?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: VArför invisibility kan ge flera squads 2+ cover.

Inlägg av Katarsis »

Fenris skrev:Man flyttar en IC från en enhet med harlequins till en enhet med en warlock i, man måste dock ha 2 IC som åker skytteltraffik mellan enheten och harlequins för att upprätthålla det varje runda.
WoT är inte en Ongoing Effect utan en förmåga som ges till enheten som en Shadowseer är med i. Dvs, karaktärer får förmågan sålänge som denne är men i Shadowseerns enhet med tappar förmågan såfort denne lämnar enheten.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: VArför invisibility kan ge flera squads 2+ cover.

Inlägg av Fenris »

Katarsis skrev:
Fenris skrev:Man flyttar en IC från en enhet med harlequins till en enhet med en warlock i, man måste dock ha 2 IC som åker skytteltraffik mellan enheten och harlequins för att upprätthålla det varje runda.
WoT är inte en Ongoing Effect utan en förmåga som ges till enheten som en Shadowseer är med i. Dvs, karaktärer får förmågan sålänge som denne är men i Shadowseerns enhet med tappar förmågan såfort denne lämnar enheten.
Du menar att VoT inte är en magi längre och att en shadowseer således inte längre är en magiker?
DE FAQ och fluffet håller inte med dig om det, även om Eldar FAQ kan tolkas så.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: VArför invisibility kan ge flera squads 2+ cover.

Inlägg av DHettNeck »

Fenris skrev:
Katarsis skrev:
Fenris skrev:Man flyttar en IC från en enhet med harlequins till en enhet med en warlock i, man måste dock ha 2 IC som åker skytteltraffik mellan enheten och harlequins för att upprätthålla det varje runda.
WoT är inte en Ongoing Effect utan en förmåga som ges till enheten som en Shadowseer är med i. Dvs, karaktärer får förmågan sålänge som denne är men i Shadowseerns enhet med tappar förmågan såfort denne lämnar enheten.
Du menar att VoT inte är en magi längre och att en shadowseer således inte längre är en magiker?
DE FAQ och fluffet håller inte med dig om det, även om Eldar FAQ kan tolkas så.
Det är precis så vi menar.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar