Abaddon blir en Prins...

Regelfrågor och förslag på husregler
Joey_Boy

Re: Abaddon blir en Prins...

Inlägg av Joey_Boy »

Snabb bonus fråga på Abaddon.

Jag kikar på hans über-Mark och blir lite fundersam.

Skall man se det som att det är ett eget "femte" mark eller skall man se det som att han har alla Marks?

Hur man än läser det så ser det ut som att han bara får joina undivided enheter. Då han antingen har ett eget special mark och därför inte får joina ex khorn killar. Eller att han inte får joina samma khorn killar efter som han även har ett Nurgle mark.

så, hur funkar det...?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag läser det också så som att han bara får joina omarkade enheter. Hans egna marks blockar varandra. Kan dock tänka mig att GW faqar det till att han får joina alla, då det bättre stämmer överens med hans fluff.
Alexander Merinen

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Personligen tror jag inte hans mark räknas som ett "Mark of Chaos" rent tekniskt, eftersom det inte finns med bland de marks som står under "Marks of Chaos". De fyra som finns där är de olika gudarnas. Han räknas alltså inte som att han har en "Mark of Chaos", eftersom han inte har något av dessa mark på sin profile, även om han tack vare sitt specialmark får effekterna av alla och kan således joina vilken enhet som helst, oberoende av mark.

Joey_Boy

Inlägg av Joey_Boy »

Det står att han har alla 4 marks of chaos i hans bestiary under mark of chaos ascendant reglerna. Så jag tror nog att man måste se hans special mark som antingen ett eget mark eller att han defacto har alla marks samtidigt. Jag skulle förmodligen luta åt de senare. Men jag vet ju inte vad som tänktes när de skrev boken. Men som jag skulle tolkat det kan han inte joina markade saker pga att han har alla 4 marks of chaos och de bråkar med vilket mark enheten möjligtvis skulle ha.

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

He also has all four Marks of Chaos.

Skriv bara om det till

Mark of Chaos Ascendant includes:
Mark of Khorne
Mark of Slaanesh
Mark of Tzeencht
Mark of Nurgle

An Independent Character with a Mark of Chaos may not join a unit with a different Mark of Chaos.
Det är väll här det kan bli knas om man tänker för mycket, men egentligen blir det väll,
Han har alla marks, och kan således joina alla enheter.
Noise Marines har Mark of Slaanesh, får joinas av IC's med Mark of Slaanesh, Killen har Mark of Slaanesh. - Check
Att Abbadon har fler marks gör ju inte att han restriktas från att joina enheter med marks.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Halvar

Inlägg av Halvar »

hade det stått att de bara kunde gå med enheter med samma mark eller utan mark hade det inte varit någon som höjt på ögonbrynen. men nu står det tvärtom, att han kan inte gå med i vissa enheter.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

"-Vadå Mark of Chaos Ascendant? Du får inte hänga med oss, dra någon annanstans!"
"-Menmenmen, så sa de andra också....."

Stackars Abaddon. Blev säkert vald sist på gympan också.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Halvar skrev:hade det stått att de bara kunde gå med enheter med samma mark eller utan mark hade det inte varit någon som höjt på ögonbrynen. men nu står det tvärtom, att han kan inte gå med i vissa enheter.
An Independent Character with a Mark of Chaos may not join a unit with a different Mark of Chaos.

Det står att han inte får joina en enhet som har ett annat mark.
Han har alla marks

Vart ligger problemet nu?
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Eftersom han har mark of Nurgle, Tzeench och Slaanesh får han inte joina Khorne osv.

Regeln säger alla som är något annat än khorne inte får joina khorne.

Skulle regeln istället ha sagt bara saker med mark of khorne får joina khorne skulle det inte varit ett problem. Det är så jag läser regeln. Hur det är tänkt är inte så tydligt däremot.
Alexander Merinen

Skriv svar