Vehicle - explodes för passagerare och charges?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Vehicle - explodes för passagerare och charges?

Inlägg av kombat »

Jaha då blir det ju ännu tydligare :)

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Vehicle - explodes för passagerare och charges?

Inlägg av Mortarion »

Excessus skrev:...men i summaryn på s.426 står det att de disembarkar om den exploderar...
Det står också att de får gå 3" efter att de har disembarkat vilket det inte finns något som helst regelstöd för. De har helt enkelt bara copy-pastat den delen från wrecked, vilket inte stämmer med hur reglerna är skrivna.

Att passagerarna faktiskt disembarkar vid explodes (dvs hoppar ut från luckorna) tror jag inte att någon (utom summaryt) försöker hävda. Frågan var snarare om de räknas som om de hade disembarkat.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Vehicle - explodes för passagerare och charges?

Inlägg av kombat »

Får vänta på faq svar helt enkelt lär komma till början av september vad jag har hört

Skriv svar