Vehicle - explodes för passagerare och charges?
Re: Vehicle - explodes för passagerare och charges?
Jaha då blir det ju ännu tydligare 
Re: Vehicle - explodes för passagerare och charges?
Det står också att de får gå 3" efter att de har disembarkat vilket det inte finns något som helst regelstöd för. De har helt enkelt bara copy-pastat den delen från wrecked, vilket inte stämmer med hur reglerna är skrivna.Excessus skrev:...men i summaryn på s.426 står det att de disembarkar om den exploderar...
Att passagerarna faktiskt disembarkar vid explodes (dvs hoppar ut från luckorna) tror jag inte att någon (utom summaryt) försöker hävda. Frågan var snarare om de räknas som om de hade disembarkat.
Re: Vehicle - explodes för passagerare och charges?
Får vänta på faq svar helt enkelt lär komma till början av september vad jag har hört