Flyers

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Flyers

Inlägg av Gustav »

Ancalagon skrev:
Gustav skrev:Man kan undra varför de överhuvudtaget har en combat speed. Man kommer alltid köra cruising. Det skulle vara om GW släpper flyers med fire points då (men det känns rätt ologiskt).
Varför skulle man alltid vilja köra över 18"?
Locked velocity
Och även om du mäter 18 tum kan du säga att du kör en [sätt in valfri elementarpartikel]s bredd längre och därmed hamnar i cruising speed.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Flyers

Inlägg av DHettNeck »

Är det någon som fattar vad som händer om man har åkt crusing speed och sen får både locked velocity och stunned? Imploderar regleboken och alla flyers blir bannade eftersom dom uppenbarligen har för kassa regler :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Flyers

Inlägg av imp »

Ancalagon skrev:Uhm, Flyger du 18" flyger du ju 18", inte mer eller mindre. Eller går dina gubbar aldrig 6" utan alltid lite mer eller mindre också?
Bra, då kan du ju visa hur du mäter exakt 18". Jag kan vara snäll och låta en kvark vara felmarginalen :ugeek:

(Bara det att atomerna i ditt mätinstrument virbrerar gör att det inte går) :D
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Flyers

Inlägg av kombat »

DHettNeck skrev:Är det någon som fattar vad som händer om man har åkt crusing speed och sen får både locked velocity och stunned? Imploderar regleboken och alla flyers blir bannade eftersom dom uppenbarligen har för kassa regler :)
Jag tror aktiskt att om du blir stunned så kan du inte köra minimum 18" och därmed krashar du och dör (Crash and burn!)

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Flyers

Inlägg av Snot »

imp skrev:
Ancalagon skrev:Uhm, Flyger du 18" flyger du ju 18", inte mer eller mindre. Eller går dina gubbar aldrig 6" utan alltid lite mer eller mindre också?
Bra, då kan du ju visa hur du mäter exakt 18". Jag kan vara snäll och låta en kvark vara felmarginalen :ugeek:

(Bara det att atomerna i ditt mätinstrument virbrerar gör att det inte går) :D
Jag vet inte med dig, men jag har iaf lärt mig timingen med vibrationerna. Vill du låna mitt kvarksäkra mått?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Flyers

Inlägg av Ancalagon »

Snot skrev:
imp skrev:
Ancalagon skrev:Uhm, Flyger du 18" flyger du ju 18", inte mer eller mindre. Eller går dina gubbar aldrig 6" utan alltid lite mer eller mindre också?
Bra, då kan du ju visa hur du mäter exakt 18". Jag kan vara snäll och låta en kvark vara felmarginalen :ugeek:

(Bara det att atomerna i ditt mätinstrument virbrerar gör att det inte går) :D
Jag vet inte med dig, men jag har iaf lärt mig timingen med vibrationerna. Vill du låna mitt kvarksäkra mått?
Jag räknar absolut med att jag använder ett sånt också ;)

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Flyers

Inlägg av imp »

Låter som en bra plan, men jag tänkter fortsatt hävda att det inte går att mäta och flytta en modell en exakt sträcka =)
Nära nog för att spela, visst.

Men allvarligt talat så är det i princip omöjligt att flytta en modell exakt. Förflyttning brukar ju vara upp till X", inte X", men det är ju GW som skriver reglerna, tyvärr.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Flyers

Inlägg av Zurken »

Eller så kan man vara lite snäll och säga att man visst kan åka "exakt" 18" tum, även om det är teoretiskt omöjligt. Varför skulle de ha en hastighet med regler om de inte får använda den. Så om man åker 18,1 tum så räknas de ändå som 18" typ.

När man inte håller på med kvantfysik så får man ändå acceptera en del felmarginaler på en halv tum eller så.
Alexander Merinen

Revener
Inlägg: 106
Blev medlem: 22 nov 2010, 10:26

Re: Flyers

Inlägg av Revener »

Zurken skrev: När man inte håller på med kvantfysik så får man ändå acceptera en del felmarginaler på en halv tum eller så.
inte vid skytte och charges hoppas jag :)
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Flyers

Inlägg av Zurken »

Nej, då gäller det att vara mer exakt såklart.
Alexander Merinen

Skriv svar