Wipe out i andra sammanhang än friendly games
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: Wipe out i andra sammanhang än friendly games
På ETC vinner man 20-0 om motståndaren blir bjälkad, oavsett hur mycket modeller man själv har kvar.
På VBG-turneringarna så gäller det att man måste ha scoring kvar för att klara objektiven men som det hintas i tråden så gäller olikt i olika turneringar.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
I regelboken finns det bara win/draw/lose missions, och om man wipar motståndaren så står det att man vinner.
Problemet är att på turneringar så är det ofta 0-20 poäng per mission, och vad det då innebär att vinna är lite oklart.
Jag tycker att det är helt tydligt i reglerna att man skall vinna om man wipar, hur detta sen tolkas på olika turneringar varierar helt.
På ETC betyder som sagt vinna: 20-0
På många vissa svenska turneringar betyder det ingenting alls att man skall vinna. speciellt på KP missions kan man på vissa turneringar förlora även om man wipar. Vilket jag personligen tycker strider mot vad det står i regelboken.
Problemet är att på turneringar så är det ofta 0-20 poäng per mission, och vad det då innebär att vinna är lite oklart.
Jag tycker att det är helt tydligt i reglerna att man skall vinna om man wipar, hur detta sen tolkas på olika turneringar varierar helt.
På ETC betyder som sagt vinna: 20-0
På många vissa svenska turneringar betyder det ingenting alls att man skall vinna. speciellt på KP missions kan man på vissa turneringar förlora även om man wipar. Vilket jag personligen tycker strider mot vad det står i regelboken.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Regelboken är piss värd. Alla turneringar görs efter hur respektive arrangör vill ha det. Sedan kan man såklart ha en åsikt men det vet vi ju är som arslen: Alla har ett...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jag tycker varje arrangör bör skriva med vad som händer vid wipe i misson rules. Det är typ 2 meningar och inte så svårt att få med så kan alla spela som dom vill. Jag bryr mig verkligen inte så länge samma sak gäller för alla på turneringen.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Så verkar ju dock inte vara fallet, alla verkar köra varsincadelin skrev:Jag bryr mig verkligen inte så länge samma sak gäller för alla på turneringen.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
men eftersom turneringsarrangörer inte verkar bry sig i att skriva vad som händer med flyende enheter när matchen är slut heller (fast folk verkar, i de fall jag sett och varit med, anta att de räknas som förlorade) så kan det vara två väldigt svåra meningar att komma ihåg.cadelin skrev:Jag tycker varje arrangör bör skriva med vad som händer vid wipe i misson rules. Det är typ 2 meningar och inte så svårt att få med så kan alla spela som dom vill. Jag bryr mig verkligen inte så länge samma sak gäller för alla på turneringen.
Ja' än't bittä'!
Sidan 108 i lilla regelboken: "Units that end the game falling back or off the battlefield count as destroyed."Halvar skrev:men eftersom turneringsarrangörer inte verkar bry sig i att skriva vad som händer med flyende enheter när matchen är slut heller (fast folk verkar, i de fall jag sett och varit med, anta att de räknas som förlorade) så kan det vara två väldigt svåra meningar att komma ihåg.
...in standard missions...HeadWar skrev:Sidan 108 i lilla regelboken: "Units that end the game falling back or off the battlefield count as destroyed."Halvar skrev:men eftersom turneringsarrangörer inte verkar bry sig i att skriva vad som händer med flyende enheter när matchen är slut heller (fast folk verkar, i de fall jag sett och varit med, anta att de räknas som förlorade) så kan det vara två väldigt svåra meningar att komma ihåg.
Ja' än't bittä'!
- Jimmy Johansson
Jag har aldrig varit med om att något annat har använts, har du det eller?Halvar skrev:...in standard missions...HeadWar skrev:Sidan 108 i lilla regelboken: "Units that end the game falling back or off the battlefield count as destroyed."Halvar skrev:men eftersom turneringsarrangörer inte verkar bry sig i att skriva vad som händer med flyende enheter när matchen är slut heller (fast folk verkar, i de fall jag sett och varit med, anta att de räknas som förlorade) så kan det vara två väldigt svåra meningar att komma ihåg.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()