IA på turneringar

Regelfrågor och förslag på husregler

Skall fordon från Imperial Armour tillåtas på turneringar?

1. Ja, IA skall tillåtas på turneringar (med några få undantag).
56
44%
2. Ja, men i väldigt begränsad omfattning.
14
11%
3. Nej, banna IA helt.
56
44%
 
Antal röster: 126

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: IA på turneringar

Inlägg av Nefrums »

DHettNeck skrev:Jag ser gärna att man spelar med IAU1-2 men bannar dom värsta sakerna ur den och struntar i resten av IA.
+1
Det är det alternativet det set ut att luta åt..

IA update för de gamla armeerna med bannade mongo pods, multimelta rasorback och kanske nåt mer..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: IA på turneringar

Inlägg av L3go »

usch och fy! IA verkar läskigt. tänk om jag faktiskt kommer spela en match där min motståndare har några procents extra chans för att han "fuskat till sig" något från IA.

kan inte alla bara spela lagom-bajs-marines-codexet så slipper vi allt detta trams. variation är ju sjukt trist. mer likriktning åt folket!

:roll: :roll:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: IA på turneringar

Inlägg av LillePer »

Det är ju inte det som det handlar om. Men att t.ex. ha en armé med 6 dreadnoughts som kan charga när de kommer ner i en pod...? IA har en del bra variation men på senare tid har reglerna inte varit balancerade. Slutligen så är det väl så att om man skulle selektivt välja ut de saker som är ok så kräver det en massa jobb och väldigt få är nog villiga att lägga den tiden på just det och en del kommer fortsätta att vara sura för att deras "coola enhet som är lite för bra" blev utesluten...

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: IA på turneringar

Inlägg av L3go »

PerS skrev:Det är ju inte det som det handlar om. Men att t.ex. ha en armé med 6 dreadnoughts som kan charga när de kommer ner i en pod...?
Mortarion skrev: dvs allt tillåts förutom de allra värsta sakerna (typ Dreadnought-poden eller Deathstorm).
PerS skrev: Slutligen så är det väl så att om man skulle selektivt välja ut de saker som är ok så kräver det en massa jobb och väldigt få är nog villiga att lägga den tiden
Mortarion skrev:...det är alternativet vi har idag...
jag lever under föreställningen att mycket av arbetet är gjort, och att det verkar finnas individer/grupper (kompmalls-gruppen/SweFAQ) som redan lägger tid och energi på det..

läs om, läs rätt.. ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: IA på turneringar

Inlägg av LillePer »

jag är mycket väl medveten om vad Ooan skrev, men det verkade som du ville att IA skulle godkännas rakt av. Och även om det är det systemet vi har i dag så ligger ju problemet att de släpper mer och mer obalancerade saker, dvs. mer jobb än vad det är i nuläget... Ist. för att ironiskt klaga på diskussionen så tillför ordentliga åsikter med en motivation bakom.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: IA på turneringar

Inlägg av egge »

Jag har alltid tyckt att IA är coolt och häftigt men att det inte riktigt passar på turneringar. Att vi är tvugna att hänvisa till IA för att ens spela med en rhino är, enligt mig, dumt. Samtidigt så möjliggör det coola enheter som inte syns på fältet men oftast är det faktiskt inte så att det är de dåliga och coola enheterna som syns utan de löjligt bra och tråkiga.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: IA på turneringar

Inlägg av L3go »

PerS skrev:jag är mycket väl medveten om vad Ooan skrev, men det verkade som du ville att IA skulle godkännas rakt av. Och även om det är det systemet vi har i dag så ligger ju problemet att de släpper mer och mer obalancerade saker, dvs. mer jobb än vad det är i nuläget... Ist. för att ironiskt klaga på diskussionen så tillför ordentliga åsikter med en motivation bakom.

1. Syftet med min föregående post var inte att "argumentera" för att IA ska godkännas rakt av. För det första finns det inte som alternativ i omröstningen, och för det andra tycker jag inte det.

2. Om min åsikt (att IA sålunda skall tillåtas, med undantag för de uppenbart brutna sakerna) kan anses klargjord, anser jag att det är rätt överflödigt att komma med en motivation. Detta av två anledningar:
1. Ooan sammanfattar argumenten för de olika valen på ett tillfredsställande sätt i första posten.
2. Jag ser ingen anledning att denna tråden ska behöva bli 1274390 sidor lång där folk maler samma argument om och om igen. Argumenten finns i första posten, och loggar man in har man möjlighet att ta ställning till dessa genom att rösta.
3. Jag anser att ironi är det bästa sättet att inte ta saker på för stort allvar... Som gubbspel, till exempel..
4. Det blev visst tre anledningar..
5. Jag skall genast sluta. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: IA på turneringar

Inlägg av mindtrix »

Gör det enkelt.

Tillåt precis allt!
Men..
Kompa det stenhårt så det inte kommer vara värt att spela med.
Vill man då av något fluffmässigt skäl trotsa allt spela med något stenhårt, varsugoooo!

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: IA på turneringar

Inlägg av Nefrums »

mindtrix skrev:Kompa det stenhårt så det inte kommer vara värt att spela med.
Även om allt IA bli tillåtet så är det stor risk att IA inte kommer stödjas av kompmallen.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: IA på turneringar

Inlägg av Snot »

Nefrums skrev:
mindtrix skrev:Kompa det stenhårt så det inte kommer vara värt att spela med.
Även om allt IA bli tillåtet så är det stor risk att IA inte kommer stödjas av kompmallen.
Inte stödjas alls? Det var det första jag hörde om det isf?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar