Tomb Spyder + Scarabs

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Snot

Re: Tomb Spyder + Scarabs

Inlägg av Snot »

Mortarion skrev:
Som sverige FAQ:en och GW:faqen är nu kan inte scaraberna springa men om spindeln dör så kan de det! Helt fel enligt mig. De skall aldrig kunna springa!
En enhet scarabs kan inte springa men en tomb spyyder-eneht kan springa även om den har en scarab med sig. Och dör spindeln försvinner scaraberna den har fött, så det är inget problem.
source? Står inte i min codex iaf.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Snot skrev:
Mortarion skrev:
Som sverige FAQ:en och GW:faqen är nu kan inte scaraberna springa men om spindeln dör så kan de det! Helt fel enligt mig. De skall aldrig kunna springa!
En enhet scarabs kan inte springa men en tomb spyder-enhet kan springa även om den har en scarab med sig. Och dör spindeln försvinner scaraberna den har fött, så det är inget problem.
source? Står inte i min codex iaf.
Source på vad? Att scaraberna dör? Det står i de senare tryckningarna av codexen. Och även i den gamla erratan till necron-codexen. (Den som GW tog bort efter att de tryckt om codexen för då uppdateras ju alla gamla automatiskt...)

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Mortarion skrev:Source på vad? Att scaraberna dör? Det står i de senare tryckningarna av codexen. Och även i den gamla erratan till necron-codexen. (Den som GW tog bort efter att de tryckt om codexen för då uppdateras ju alla gamla automatiskt...)
Trodde jag hade senaste :/ Och att dom tog bort det ur erratan visste jag inte, i den nuvarande står det ju kvar saker som är överflödiga fortfarande med, så wierd...
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar