Multipla ordnance?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Multipla ordnance?

Inlägg av Nefrums »

För att förklara så finns det här tre olika special regler som inte påverkar varandra:

1. Barrage
2. Ordenace
3. Blast

Det finns regler som bara påverkar vapen som har två av dessa speciella regler och inte vapen som bara har en av dem!

Tex: "Unless their profile specifies otherwise, all ordnance blast weapons use the large blast marker."
Denna regel påverkar bara vapen som har Ordenace och Blast. dvs inte vapen som har bara blast eller bara ordenace.

ex2: "vehacles carrying ordenace barrage weapons.."
Denna regel påverkar bara vapen som har båda reglerna ordenace och barrage och som desutom sitter på bilar.

GLinus

Inlägg av GLinus »

Zurken skrev:GW + Regler = :x
GW-Spelare + Regler = :x
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

sourpus

Inlägg av sourpus »

Fan människor. Sluta röra till det för mig, nu när jag äntligen tror mig ha koll.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Snot skrev:Space Marine codex, page 80! Lessgoraw!
Men den är ju faktiskt erratad, och till Large Blast, för att vara på den säkra sidan.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

HeadWar skrev:
Snot skrev:Space Marine codex, page 80! Lessgoraw!
Men den är ju faktiskt erratad, och till Large Blast, för att vara på den säkra sidan.

sssh!
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Anton

Inlägg av Anton »

Håller helt med Gamlestadslinus.

Manticore har Ordnance Barrage och (Large) Blast specificerade, menar ni verkligen allvar med att regelbajsa bort blasten vid direkteld?

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Anton skrev:Håller helt med Gamlestadslinus.

Manticore har Ordnance Barrage och (Large) Blast specificerade, menar ni verkligen allvar med att regelbajsa bort blasten vid direkteld?
Nej nej nej.. bilar förmåga är bara att ta bort barrage.. inte blast eller ordenace eller nåt annat..

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Ah, kolla, IG-bilarna har faktiskt (Large) Blast utskrivet, till skillnad från t ex Whirlwind, som bara har Ordnance Barrage.

Men nej, jag menar inte på allvar att den skulle tappa sin platta om den väljer att inte skjuta Barrage.

Skriv svar