Shining Spears både skjuta och slåss med lansen i närstrid?
Re: Shining Spears både skjuta och slåss med lansen i närstr
IMO är regeln skriven väldigt tydlig, man väljer profil under playerturn. Olyckligt formulerad eller inte så är den tydlig. Och vadå jag förstått av Swefaq så ändrar dom inte regelskrivningar utan gör bara förtydliganden.
Så för mig känns de konstigt om dom ändrar denna till att man kan nyttja olika profiler i samma runda
Så för mig känns de konstigt om dom ändrar denna till att man kan nyttja olika profiler i samma runda
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
SWFAQ ändrar regler, när det känns som att RAW är helt fel FYI. I detta fallet känns det inte viktigt nog dock (för mig iaf).Apocswe skrev:IMO är regeln skriven väldigt tydlig, man väljer profil under playerturn. Olyckligt formulerad eller inte så är den tydlig. Och vadå jag förstått av Swefaq så ändrar dom inte regelskrivningar utan gör bara förtydliganden.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det är väl superviktigt för alla som spelar med gubbar som påverkas av detta? Ta gärna upp det i swefaq för diskussion då det faktiskt är ett ställe där det känns som en g"w miss" snarare än en design feature .
Jepp, viktigt med tydlighet här i swefaq!
DHettNecken tog upp frågan i SvFAQn.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Om ni inte gör en regeländring så får ni gärna förtydliga hur det blir med pistoler. Går att läsa åt båda hållen där pga "may also be usel as".
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Fast konsensus här är, eller har varit sedan jag började lira 2001, att pistoler får användas i skytte och i närstrid.Newyn skrev:Om ni inte gör en regeländring så får ni gärna förtydliga hur det blir med pistoler. Går att läsa åt båda hållen där pga "may also be usel as".
Sen tillhör jag lägret som säger kör i vind om någon motståndare skulle vilja skjuta och fightas med sina praetorians eller shining Spears. ..
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Har också kört med att man får göra båda, fast om det inte är så man ska göra är det nog dags att lära om sigRöde skrev:Fast konsensus här är, eller har varit sedan jag började lira 2001, att pistoler får användas i skytte och i närstrid.Newyn skrev:Om ni inte gör en regeländring så får ni gärna förtydliga hur det blir med pistoler. Går att läsa åt båda hållen där pga "may also be usel as".
Sen tillhör jag lägret som säger kör i vind om någon motståndare skulle vilja skjuta och fightas med sina praetorians eller shining Spears. ..
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Praxis?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Pistoler omfattas väl inte av denna regeldiskussion, utan är en annan snarlik fråga. De har inte två separata statlinjer utan har en statlinje med en specialregel.