Det var min personliga åsikt men som vi har rulat förr så anses cover vara en utav de tre typerna utav saves och regelboken och codexar skriver ibland uttryckligen att coversaves inte får tas och således får de tas i alla andra fall (grov generalisering, undantag kan förekomma). Hur man duckar mot en aura vet jag inte men blanda inte ihop fluff och verkligheten med regler.Halvar skrev:hittade ingenting om att cover saves funkar mot spirit leech. hur duckar du mot en aura?
Tyranid frågor som kan vara bra att ha svar på tills GothCon
Re: Tyranid frågor som kan vara bra att ha svar på tills GothCon
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
the godfather
man duckar inte, men trädjäveln som står mellan psyker och målet stör hans koncentration!
Ducka Mindwar! Den du.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
göra som homer och tänka: mjaumjaumjaumjaumjaumjaumjau
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
-
the godfather
men nu antar du igen att det är en psychich shooting attack. det är varken en shooting attack eller en psychic power, absolut inte både och. regelmässigt är den mest lik psychic hood vad jag vet, den har en trigger, (start of each players shooting phase/each time a succesful psychic test is made eller vad nu PH har) och den är en aura som påverkar allt inom räckvidden. och PH får man inget cover save mot (antagligen mest för att man inte tar skada)Nefrums skrev:Regelbok faqn..
Q. Do psychic shooting attacks grant cover saves?
A. Yes, as long as they cause wounds. Cover saves
are taken against wounds caused by psychic
shooting attacks, not against any other ‘weirder’
effects of the psychic power.
jag förstår att man vill reducera inverkan på spelet genom att inte låta den påverka saker i fordon, även om jag inte ser det regelmässigt i vad som står i codex, och accepterar det helhjärtat.
men jag förstår bara inte hur man ska kunna ducka mot en aura som inte kräver att man ser nånting, att man ens skulle kunna fysiskt ta sig till den påverkade motståndaren (en vägg som går genom hela spelplanen eller vad som helst) eller liknande hinder som tex en shooting attack måste övervinna.
Ja' än't bittä'!
Kanske är att hans powers inte klarar att tränga igenom vad som nu blockar?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
jag har svårt att se varför. men som tur är skulle jag aldrig använda special characters om de inte är extremt coola och helt värdelösa.
Ja' än't bittä'!
EDITERAD POST
"idiotläge på"
Great, från och med nu så har alla mina orks inne i mina battlewagons 5+ coversave istället
för sitt 6+ armoursave bara för att en mek med kustom force field är i närheten. Kalas när
den sprängs!
"idiotläge av"
"idiotläge på"
Great, från och med nu så har alla mina orks inne i mina battlewagons 5+ coversave istället
för sitt 6+ armoursave bara för att en mek med kustom force field är i närheten. Kalas när
den sprängs!
"idiotläge av"
Mork, the articulate ork!
-
Gonka Koff
Vette fan om dom inte borde få 4+ om du placerar ut en krater. 
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham