pintlemount = 360 arc..cadelin skrev:jag skulle säga att en LS har pintle/hullmounted vapen både ovan och under för den har fan inget torn. Då har den bara 45* arc.
tank och sponsons line of sight
Re: tank och sponsons line of sight
Modellmässigt ser det undre fästet på en LS ut som ett 360 graders, medans vapnet som passageraren sköter som ett 45 graders.
Asplund pattern rules!
Asplund pattern rules!
Problemet är ju som sagt att GW inte tar hänsyn till att folk moddat figurer. Givetvis får man ha detta i åtanke då man spelar.
Den som tycker man ska kunna få fördelar för man byggt om/förstört en figur tror jag inte blir speciellt populär motståndare. Tänk vad galet allt skulle se ut.
Ungefär som att modda sina schackpjäser. "nää min drottning har en större bas så hon täcker fyra rutor, dina två bönder, tornet och hästen dog!"
Skulle det vara allmänt okej att fixa fördelar genom konstiga konverteringar så skulle folk bara komma på värre och värre saker till sina fördelar och till slut såg man inte vad något föreställde längre.
Den som tycker man ska kunna få fördelar för man byggt om/förstört en figur tror jag inte blir speciellt populär motståndare. Tänk vad galet allt skulle se ut.
Ungefär som att modda sina schackpjäser. "nää min drottning har en större bas så hon täcker fyra rutor, dina två bönder, tornet och hästen dog!"
Skulle det vara allmänt okej att fixa fördelar genom konstiga konverteringar så skulle folk bara komma på värre och värre saker till sina fördelar och till slut såg man inte vad något föreställde längre.
Fast är det ungefär så? För du har väldigt bra argument för din sida utan att dra in irrelevanta liknelser till höger och vänster som förminskar substansen i dina inlägg.mindtrix skrev:Ungefär som att modda sina schackpjäser. "nää min drottning har en större bas så hon täcker fyra rutor, dina två bönder, tornet och hästen dog!"
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Pintle mounted on a turret 360*Nefrums skrev:pintlemount = 360 arc..cadelin skrev:jag skulle säga att en LS har pintle/hullmounted vapen både ovan och under för den har fan inget torn. Då har den bara 45* arc.
bara pintel 45*
står under fireing arcs
edit:
Vi lkpg brukar köra med en enkel husregel vid problem "hur ser orginalmodellen ut?"
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Eh? Försöker ni säga att jag byggt en fuskmodell när jag magnetat ett vapen på ett existerande fäste?
+1 på denna. Ni som sett och spelat mot mina röda Deathwing vet att jag är ganska frimodig med hur modellen ser ut men spelmässigt är de alltid original.cadelin skrev:Vi lkpg brukar köra med en enkel husregel vid problem "hur ser orginalmodellen ut?"
Du fuskar bara så fort du försöker hävda att eftersom du byggt din modell på ett annat sätt än originalet så skall du får fördelar för det. Försöker du dig inte på något sådant ät det lugnt.Norrland skrev:Eh? Försöker ni säga att jag byggt en fuskmodell när jag magnetat ett vapen på ett existerande fäste?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ok, men hur är orginalet? Känns inte som jag fått ett svar på det.Katarsis skrev:Du fuskar bara så fort du försöker hävda att eftersom du byggt din modell på ett annat sätt än originalet så skall du får fördelar för det. Försöker du dig inte på något sådant ät det lugnt.Norrland skrev:Eh? Försöker ni säga att jag byggt en fuskmodell när jag magnetat ett vapen på ett existerande fäste?
Är den en Land Speeder och eventuella vapen på undersidan och sidorna vi pratar om? I så fall skulle jag säga att vapnet gunnern håller i är hull mounted, vapnet undertill är 'turret' mounted och Typhoon Launchers är hull mounted.Norrland skrev:Ok, men hur är orginalet? Känns inte som jag fått ett svar på det.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Tack, då fuskar jag inteKatarsis skrev:Är den en Land Speeder och eventuella vapen på undersidan och sidorna vi pratar om? I så fall skulle jag säga att vapnet gunnern håller i är hull mounted, vapnet undertill är 'turret' mounted och Typhoon Launchers är hull mounted.Norrland skrev:Ok, men hur är orginalet? Känns inte som jag fått ett svar på det.