Jeppas guide till hur många attacker saker har.
Re: Jeppas guide till hur många attacker saker har.
Jag tycker att det är uppenbart att tanken är att DCCW-regeln på sidan 73 ska ersätta två vapen-regeln på sidan 42, och jag har aldrig träffat på någon innan Jeppa som har hävdat något annat.
Nu måste jag flika in förra veckans fråga jag ställde om Kroots attacker.
Dom har 1A.
Sen står det att deras krootrifle räknas som ett EXTRA närstridsvapen. Men då dom inte är utrustade med något annat närstridsvapen så borde dom rent regeltekniskt bara få en attack. För som vi alla vet så ger inte ett närstridsvapen någon extra attack, krävs ju två cc-vapen.
Jag ville mest bara krångla till allt=)
Dom har 1A.
Sen står det att deras krootrifle räknas som ett EXTRA närstridsvapen. Men då dom inte är utrustade med något annat närstridsvapen så borde dom rent regeltekniskt bara få en attack. För som vi alla vet så ger inte ett närstridsvapen någon extra attack, krävs ju två cc-vapen.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Då måste jag åter påpeka att det inte stämmer längre då det tas upp i GWs FAQ:mindtrix skrev:Nu måste jag flika in förra veckans fråga jag ställde om Kroots attacker.
Dom har 1A.
Page 29 - Kroot Rifle.
The last sentence should be changed to:
Kroot with kroot rifle count as having two single-handed weapons in close combat.
EDIT: Håller även med HeadWar om att reglerna kring DCCW uppenbarligen ersätter de vanliga reglerna för närstridsvapen på walkers.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Vart står det att dreadnought close combat weapon är ett close combat weapon då? Det har ju beviseligen ett eget namn. Som kanske bara refererar till p73.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Troll, troll, troll, troll, troll, troll, troll. troll...Snot skrev:Vart står det att dreadnought close combat weapon är ett close combat weapon då? Det har ju beviseligen ett eget namn. Som kanske bara refererar till p73.
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
-
bjorn_nilsson
Inte riktat till någon men en generellt tips.
Varenda gång man hittar något som på ett otydligt sätt verkar sjukt bra - slå dig själv med en lagom tjock bok i pannan tills du glömt bort helt idén så slipper du spendera för mycket tid med övertyga folk på nätet om att du är dum i huvudet. Man kan dessutom undvika pungsparkar och försvunna arméväskor.
Varenda gång man hittar något som på ett otydligt sätt verkar sjukt bra - slå dig själv med en lagom tjock bok i pannan tills du glömt bort helt idén så slipper du spendera för mycket tid med övertyga folk på nätet om att du är dum i huvudet. Man kan dessutom undvika pungsparkar och försvunna arméväskor.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
För att citera en av mina favoritspelkonstruktörer:
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."
Det där åker raka vägen till min signatur, utan att passera gå.Nahoj skrev:För att citera en av mina favoritspelkonstruktörer:
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!