Det är ingen dålig ide! Skulle bli lättare att hålla reda på vilket läge allt är i och lättare vid närstrid osv..Röde skrev:Blight Drones kan det garanterat...Flogger skrev:Heldrake kan ta objektiven, inga andra flyers kan.
Förstår verkligen inte varför detta ska behöva diskuteras mer än så.
Jag tycker också i rimlighetens namn att alla flyers med skimmer mode ska kunna ta objektiv. De är ju en skimmer i det läget och skimmers kan ju ta objektiv. Annars får väl de som har såna flygare ta med sig två baser till turneringen. En zoom-bas och hover-bas. Den sistnämnda med väldigt kort transparent pinne...
Scoring flyers
Re: Scoring flyers
Visst är det så. Hade varit bra om folk gjorde det oftare så man såg skillnadJohn_F skrev:Det är ingen dålig ide! Skulle bli lättare att hålla reda på vilket läge allt är i och lättare vid närstrid osv..Röde skrev:Blight Drones kan det garanterat...Flogger skrev:Heldrake kan ta objektiven, inga andra flyers kan.
Förstår verkligen inte varför detta ska behöva diskuteras mer än så.
Jag tycker också i rimlighetens namn att alla flyers med skimmer mode ska kunna ta objektiv. De är ju en skimmer i det läget och skimmers kan ju ta objektiv. Annars får väl de som har såna flygare ta med sig två baser till turneringen. En zoom-bas och hover-bas. Den sistnämnda med väldigt kort transparent pinne...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det vore kanon om FAQ gruppen kan ta upp detta för det känns riktigt udda om vissa skimmers (tidigare flyers) får ta objektiv men inte andra beroende på hur hög man har gjort pinnen på basen...
Daniel "bagarn" Carlson
Det lättaste enligt mig vore att flyers aldrig kan scora i flying mode. Men i skimmer läge mäter man från basen.
Men ska ta upp det i gruppen.
Då fixar du såna till dina monster också så vi vet om de är på marken eller inteFlogger skrev:Visst är det så. Hade varit bra om folk gjorde det oftare så man såg skillnadRöde skrev:
Det är ingen dålig ide! Skulle bli lättare att hålla reda på vilket läge allt är i och lättare vid närstrid osv..
Man får väl hålla koll på vad sin motspelare gjorde förra rundan.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Förstår inte vad du menar, det står tydligt i regelboekn att dom aldrig scorar i zooming mode, men att dom gör det i hover mode.LillePer skrev:Det lättaste enligt mig vore att flyers aldrig kan scora i flying mode. Men i skimmer läge mäter man från basen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Ja, men det står också att man mäter från hull vilket innebär att de bara kan hålla objektiv på kullar och på våningar i ruiner o.s.v.DHettNeck skrev:Förstår inte vad du menar, det står tydligt i regelboekn att dom aldrig scorar i zooming mode, men att dom gör det i hover mode.LillePer skrev:Det lättaste enligt mig vore att flyers aldrig kan scora i flying mode. Men i skimmer läge mäter man från basen.
Det lilleper säger är att i SWEFAQ bör det stå "mät från basen om de hovrar" vilket INTE står i regelboken.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Precis... Allt vi begär är att ni pratar igenom detFlogger skrev:Ja, men det står också att man mäter från hull vilket innebär att de bara kan hålla objektiv på kullar och på våningar i ruiner o.s.v.DHettNeck skrev:Förstår inte vad du menar, det står tydligt i regelboekn att dom aldrig scorar i zooming mode, men att dom gör det i hover mode.LillePer skrev:Det lättaste enligt mig vore att flyers aldrig kan scora i flying mode. Men i skimmer läge mäter man från basen.
Det lilleper säger är att i SWEFAQ bör det stå "mät från basen om de hovrar" vilket INTE står i regelboken.