Rödes noob Eldar-regelfrågor...

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Röde

Re: Rödes noob Eldar-regelfrågor...

Inlägg av Röde »

LillePer skrev:Alla inom 12 är ju targets ;) dvs LoS till alla som ska få effekten borde egentligen krävas.
Ja eller hur... Så är det nog tänkt... :D

Spiritseer uppkopplad mot alla själar som någonsin funnits i Craftworld Iyanden genom The Infinity Curcuit.... Nä du måste se själva Wraithbone-konstruktionen du ska vägleda i striden...

Och ja, jag förstår att fluff och regler inte går ihop men jag tycker att en besvärjelse som påverkar alla modeller inom ett visst avstånd från besvärjaren inte nödvändigtvis ska behöva LoS.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Bara witchfire spells ur luckor. Alla andra kan inte nyttja luckorna.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

"If a psychic power requires a target, you must nominate it at this point". Under Declare Target på sidan 67.

Den här blessingen kräver ingen target. Alltså behöver man inte bry sig om regeln för powers som gör det. Den targettar automatiskt alla enheter inom 12" från Psykern eller fordonet om han sitter i ett sånt (eftersom man alltid mäter från hull när ett fordon är involverat).

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ancalagon skrev:"If a psychic power requires a target, you must nominate it at this point". Under Declare Target på sidan 67.

Den här blessingen kräver ingen target. Alltså behöver man inte bry sig om regeln för powers som gör det. Den targettar automatiskt alla enheter inom 12" från Psykern eller fordonet om han sitter i ett sånt (eftersom man alltid mäter från hull när ett fordon är involverat).
Tackar! Det var ungefär vad vi kom fram till när vi pratade på turneringen i helgen. Nu valde jag att avstå från att använda den, men det är ju bra att veta inför kommande spel.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar