true line of sight...

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: true line of sight...

Inlägg av NilssonHarHund »

HeadWar skrev:Jag tycker faktiskt att man får mycket bättre effekt av sin magväska om man vänder sig dramatiskt mot fienden innan man använder den.
:lol: MAI - Magväska As Intended!

PeterWelzien

Inlägg av PeterWelzien »

Mycket bra sammanfattning av Hansson.

Och vad det gäller magväska, så anser jag att man får bättre effekt om man vänder sig BORT från fienden innan man använder den. För då hinner man uppnå större moment under själva rotationsrörelsen. :)
/Peter Welzien

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

sourpus skrev:Jag har för mig att jag läst att infanteri ser 360 grader (vilket jag också spelar efter)
Jag har fortfarande inte hittat vad Penitent Engines har för LOS, men för enkelhetens skull spelar jag med 360.

sourpus

Inlägg av sourpus »

NilssonHarHund skrev: :lol: MAI - Magväska As Intended!
årets citat! :lol:

i övrigt instämmer jag med Jeppa. känns knappast värt att fakka, då det verkar som majoriteten är inne på det vettiga sättet att spela i den situation som var upprinnelsen till diskussionen. min fråga kan därmed anses vara besvarad och övrig diskussion överflödig.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

speedfreek skrev:
sourpus skrev:Jag har för mig att jag läst att infanteri ser 360 grader (vilket jag också spelar efter)
Jag har fortfarande inte hittat vad Penitent Engines har för LOS, men för enkelhetens skull spelar jag med 360.
jag funderade just på penitenterna och eftersom de är walkers så har de ju helt tydligt bara LoS i frontarc. Dock har de ju problemet att de måste vända sin AV 10röv mot motståndaren om de inte vill se honom...
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Eller sin sida med samma AV som fronten.

Om det då är 90 grader som gäller eller enbart 45 eller kanske 180 har jag ingen aning om.
Finns inget entydigt regelstöd för någonting.
Open Topped kanske ger 360?

blabla

Jag kör på som jag alltid gjort utan att känna att jag lurar någon annan än kanske mig själv...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Fordon ser också 360 grader. Annars skulle fire frenzy på en chaos dread inte alls vara så jobbigt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

DHettNeck skrev:Fordon ser också 360 grader. Annars skulle fire frenzy på en chaos dread inte alls vara så jobbigt.
Det finns många som hävdar att fire frenzy bara sker inom dreadens normala firearc.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

sourpus

Inlägg av sourpus »

Gonka Koff skrev: Det finns många som hävdar att fire frenzy bara sker inom dreadens normala firearc.
fast det förstår jag inte riktigt. under fire-frenzy regeln står det tydligt att man "must pivot on the spot towards the closest visible unit" vilket i enlighet med vad som sagts tidigare i tråden väl borde tolkas som att även enheter bakom dreaden kan råka ut för hans galenskaper... eller?

det kanske bara är jag, men eftersom han kan skjuta på det han ser, torde tvånget att pivota vara överflödigt om det inte syftar till att dreaden i sin frenesi faktiskt kan vända på sig.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Att vissa vapen på ett fordon har begränsad LOS behöver ju inte betyda att fordonet som helhet har det.

Skriv svar