Enhet kan inte komma in från reserv = död?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
LillePer

Re: Enhet kan inte komma in från reserv = död?

Inlägg av LillePer »

Men om man täcker upp så att ett flyg inte kan placeras så dör det. (Har hänt men kräver många modeller) kan modeller inte disembarka så dör de. Helt enkelt modeller som inte kan placeras lagligt får inte placeras i spel. Varför börja hitta på egna regler, undantag och nackdelar för enheter som placeras på ett olagligt sätt. Kanske inte står uttryckligen att just saker från reserv dör om de inte kan placeras. Men jag tänker fortsätta spela så för allt annat verkar sjukt komplicerat och öppnar upp för konstiga situationer.

Användarvisningsbild
kombat

Re: Sv: Enhet kan inte komma in från reserv = död?

Inlägg av kombat »

LillePer skrev:Men om man täcker upp så att ett flyg inte kan placeras så dör det. (Har hänt men kräver många modeller) kan modeller inte disembarka så dör de. Helt enkelt modeller som inte kan placeras lagligt får inte placeras i spel. Varför börja hitta på egna regler, undantag och nackdelar för enheter som placeras på ett olagligt sätt. Kanske inte står uttryckligen att just saker från reserv dör om de inte kan placeras. Men jag tänker fortsätta spela så för allt annat verkar sjukt komplicerat och öppnar upp för konstiga situationer.
men per för flyg står det spwcidikt att om de inte kan flytta upp till 18" så dör de. Det står inget sådant om reserver. Om man borde göra en lätt lösning så anser jag att tillbaka till ongoing reserves är den mest lämpliga men det är nått vi får ta upp i swefaq då

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Sv: Enhet kan inte komma in från reserv = död?

Inlägg av Katarsis »

kombat skrev:Om man borde göra en lätt lösning så anser jag att tillbaka till ongoing reserves är den mest lämpliga men det är nått vi får ta upp i swefaq då.
Detta tycker jag är den smidigaste lösningen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Jag skulle gärna vilja se den armé som har lyckats blockera hela bordskanten i runda 2 eller 3 eller som har saker kvar nog för att göra det i runda 4. :?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Kimich

Inlägg av Kimich »

Demoner med hundar och screamers, no-prob, råkade nästan ut för detta på Rydcon men Per var snäll och lämnade en lite ruta i ena hörnet åt mig. Inte för det spelade någon roll i slutändan ;)

Skriv svar