Coversave från intervening models
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Re: Coversave från intervening models
Kan inte en godtycklig admin råka tappa bort denna tråden?
Efter 17 sidor smuts så har ze'internet kommit fram till att alla inte kommer överens!
Ena sidan tycker och argumenterar för A, andra sidan tycker och argumenterar för B. Och så rullar hamster-hjulet på.
Mitt förslag är att ngn som känner sig missnöjd med swefaq:s ruling lägger fram ett välformulerat förslag till ändring på swefaq:s ruling till swefaq. Så får de titta på det och eventuellt omevaluera det hela.
Annars har jag ett förslag för hur vi kan effektivisera denna tråden(ja, jag jobbar med optimeringar). Vi har 2 sidor.
A; tycker att swefaq har fel. Alla argument går att utläsa ur tidigare 16 sidor.
B; tycker att swefaq har förenklat spelet och ser deras ruling som en generell spelförbättring. Argument går även här att utläsa i tidigare sider.
Nu vet vi detta och åsikterna har fått varsin variabel, så nu räcker det om alla som vill tycka till mer i denna frågan bara skriver antingen 'A' eller 'B' i sitt inlägg och så sparar vi alla tid.
Exempel följer:
Efter 17 sidor smuts så har ze'internet kommit fram till att alla inte kommer överens!
Ena sidan tycker och argumenterar för A, andra sidan tycker och argumenterar för B. Och så rullar hamster-hjulet på.
Mitt förslag är att ngn som känner sig missnöjd med swefaq:s ruling lägger fram ett välformulerat förslag till ändring på swefaq:s ruling till swefaq. Så får de titta på det och eventuellt omevaluera det hela.
Annars har jag ett förslag för hur vi kan effektivisera denna tråden(ja, jag jobbar med optimeringar). Vi har 2 sidor.
A; tycker att swefaq har fel. Alla argument går att utläsa ur tidigare 16 sidor.
B; tycker att swefaq har förenklat spelet och ser deras ruling som en generell spelförbättring. Argument går även här att utläsa i tidigare sider.
Nu vet vi detta och åsikterna har fått varsin variabel, så nu räcker det om alla som vill tycka till mer i denna frågan bara skriver antingen 'A' eller 'B' i sitt inlägg och så sparar vi alla tid.
Exempel följer:
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 27 gånger.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
B
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
B
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det är precis vad det står. "Partially covered" ger 5+ save.eldrak skrev:Om de menar att man får cover save oavsett hur lite som täcks varför står det inte bara så i regeln?
Vad är meningen med att referera till cover från terräng om inte 25%-regeln skall gälla?
Meningen med att referera till cover är för att visa vilket sorts save det är.
Armour save påverkas av AP, invulsave påverkas inte alls, cover påverkas av en mängd saker som kan ge plus, minus eller ignorera cover.
Hade de bara skrivit att det ger ett 5+ save hade vi inte vetat.
Det står tydligt att det inte är ett fysiskt cover, utan det representerar distraktionen av att andra kan komma i vägen.
25% spelar ingen roll, då det för fysiskt cover används för att avgöra om ett mål är bakom cover eller inte, men i den här regeln är det redan spikat att det räknas som om de är bakom cover.
Ju mer jag läser regeln och i den här tråden ju tydligare tycker jag det blir, men det är kanske vara jag.
Nu ska jag hålla mig från den här diskussionen, men det har varit kul att se hur engagerade så många är!
Edit: A
B - och då är det enda jag spelar på turneringar nids.
Ja' än't bittä'!
A
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
B
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
- Pappersbåt
A - och då spelar jag inte nids
Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.