Eh...? Va? Handlar inte diskussionen om att antingen tillåta IA (bortsett de mest brutna sakerna) eller att helt förbjuda IA?Nefrums skrev:Jag förstår inte allas varför "fluff" spelare är så mycket emot att de mest brutna sakerna från IA inte skulle tillåtas på turneringar.
Om nu dessa "fluff" spelare bara är intresserade av att vinna till denna grad att de måste ha med de allra mest brutna sakerna så kan de ju krossa sina kompisar med dem i "friendly" games.
Ett mindre ballanserat spel är inte roligare.
IA på turneringar
Re: IA på turneringar
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Efter debatten känns det som om jag vill ändra min röst...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Serpent skrev:Efter debatten känns det som om jag vill ändra min röst...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Vad det säger är inte hur bra du är, utan hur många turneringar du kan/Vill åka på per år och därmed samla poäng till rankingen.DHettNeck skrev:Eller så säger det att dom är bra och kompetenta spelare. Vilket är sjukt viktigt om man ska skriva faqs/komp saker. Jag ser häldre att 7 kompetenta människor bestämmer än 70 noobs (syftar sbsolut inte på nån specifik).Asplund skrev:Det bästa måste ju vara att lämna det till turneringsarrangören. Annars tror jag Faqen gör sig självt en otjänst.
SweFaqs-herrarna har ett snitt på 11.4 i rankingen, så visst intresse för tävlingsdelen i spelet får man nog säga finns. Vilket man såklart får ha, men det färgar samtidigt hur man ser på saker och ting.
Förövrigt så tycker jag det vore najs om medlemmarna i Swe-faq, ville redogöra för hur de står i frågan om IAs vara eller inte, samt om de har röstat själva och på vilket förslag de har lagt sin egen röst.
hur de har röstat är väl igentligen sjukt ointressant? vad säger att de inte har samma rätt att lägga en mer eller mindre anonym röst, som alla andra?Bruce skrev:..Förövrigt så tycker jag det vore najs om medlemmarna i Swe-faq, ville redogöra för hur de står i frågan om IAs vara eller inte, samt om de har röstat själva och på vilket förslag de har lagt sin egen röst.
jag är dock intresserad av att höra från svee-fack-gruppen, när omröstningen kan förstås som avklarad. detta då (med risk för att bli tjatig) jag upplever:
1. den procentuella fördelningen av röster är (med viss felmarginal) ganska konstant.
2. majoriteten av relevanta argument har tagits upp och behandlats.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Oj, bitter...Bruce skrev:Vad det säger är inte hur bra du är, utan hur många turneringar du kan/Vill åka på per år och därmed samla poäng till rankingen.
Men nej, så enkelt är det inte, det är bara de sex bästa resultaten som räknas, så vill man upp på toppen så måste man faktiskt placera sig hyggligt då och då också, det räcker inte med att bara åka på många turneringar. Sen kan man väl iofs hävda att folk som deltar på väldigt många turneringar rimligtvis är väl lämpade att avgöra vilka regler som är bra att använda.
Vi kommer inte att stänga tråden, men omröstningen är väl avklarad så till vida att vi har konstaterat att det är väldigt jämt mellan sidorna.L3go skrev:jag är dock intresserad av att höra från svee-fack-gruppen, när omröstningen kan förstås som avklarad. detta då (med risk för att bli tjatig) jag upplever:
1. den procentuella fördelningen av röster är (med viss felmarginal) ganska konstant.
tack, då är jag nöjd.Mortarion skrev:Vi kommer inte att stänga tråden, men omröstningen är väl avklarad så till vida att vi har konstaterat att det är väldigt jämt mellan sidorna.L3go skrev:jag är dock intresserad av att höra från svee-fack-gruppen, när omröstningen kan förstås som avklarad. detta då (med risk för att bli tjatig) jag upplever:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
-
bildsköne bengtsson
kan man inte banna alla turneringar istället?
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.
visst är det jämt, 54% säger ja och 46 nej