Infiltrate ic med enhet utan infiltrate
Re: Infiltrate ic med enhet utan infiltrate
Den diskussionen hör egentligen inte hit, det var bara ett exempel på regeländring. Men som tidigare sagts så är det mer en diskussion om vi ska börja tillåta det, eller fortsätta spela med att det inte går.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Internationellt verkar det vara ok, så jag tycker att det borde vara ok i sverige också.
Dock tycker jag att det är fånigt bra med shadowsun som infiltrerar saker, men det får man kompa istället.
Dock tycker jag att det är fånigt bra med shadowsun som infiltrerar saker, men det får man kompa istället.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
+1DHettNeck skrev:Internationellt verkar det vara ok, så jag tycker att det borde vara ok i sverige också.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Q: Does a character with Saga of the Hunter pass on his Outflank
and Stealth special rules to a unit he joins before deployment?
(p64)
A: Yes.
Säger att deployment är när gubbarna sätts på bordet (även från reserves), till skillnad mot konceptet "deployment" när man ställer ut armén.
and Stealth special rules to a unit he joins before deployment?
(p64)
A: Yes.
Säger att deployment är när gubbarna sätts på bordet (även från reserves), till skillnad mot konceptet "deployment" när man ställer ut armén.
En bild säger mer än 1000 kaniner
precis. Man kan joina saker INNAN deployment och därför infiltrera dem.
Visst blir shadowsun grym men +1 på Tröger där.
Visst blir shadowsun grym men +1 på Tröger där.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re:
Fast imo shrikes regeltolkning så verkar det ju som man kan det.kombat skrev:Tja man kan joina enheter i reserven, däremot nör man deployar kan man bara joina enheter när man ställer upp dem på brädet. Därför kan man inte infiltrera in en enhet med en karaktär där bara karaktären har infiltrate
Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Re: Re:
PrecisDHettNeck skrev:Fast imo shrikes regeltolkning så verkar det ju som man kan det.kombat skrev:Tja man kan joina enheter i reserven, däremot nör man deployar kan man bara joina enheter när man ställer upp dem på brädet. Därför kan man inte infiltrera in en enhet med en karaktär där bara karaktären har infiltrate
En bild säger mer än 1000 kaniner
DHettNeck skrev:Fast imo shrikes regeltolkning så verkar det ju som man kan det.kombat skrev:Tja man kan joina enheter i reserven, däremot nör man deployar kan man bara joina enheter när man ställer upp dem på brädet. Därför kan man inte infiltrera in en enhet med en karaktär där bara karaktären har infiltrate
+1
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
verkar som hjälper inte om det inte finns någon regel för det. Då blir det en generalisering och ett tillägg till existerande regler som tillåter det som det blir tal om för SvFaq.DHettNeck skrev:Fast imo shrikes regeltolkning så verkar det ju som man kan det.kombat skrev:Tja man kan joina enheter i reserven, däremot nör man deployar kan man bara joina enheter när man ställer upp dem på brädet. Därför kan man inte infiltrera in en enhet med en karaktär där bara karaktären har infiltrate
Att hävda "internationellt är det ok" är inte helt rättvisande heller, för Nova t.ex tillåter det inte. Det finns också en mängd ETC regler som inte används i sverige och tvärtom. Det är alltså helt irrelevant.