Hmmm...
Jag blirinte riktigt klok på det här:
Om jag lägger terrify på en enhet m fearless o de flyr, regroupar de automatiskt då så fort det bli motståndarens tur?
Wordingen på maledictions är att effekten "lasts until the end of the following turn"
Det borde väl innebära att de får försöka regroupa som vanligt folk o dessutom blir inte effekten av pinning meningslös i sammanhanget.
Eller?
frågor som kom upp under helgen
Re: frågor som kom upp under helgen
end of the following turn betyder tills motståndaren har gjort sin player turn, ja. så de två exemplen kommer ha effekt.MITTZ skrev:Hmmm...
Jag blirinte riktigt klok på det här:
Om jag lägger terrify på en enhet m fearless o de flyr, regroupar de automatiskt då så fort det bli motståndarens tur?
Wordingen på maledictions är att effekten "lasts until the end of the following turn"
Det borde väl innebära att de får försöka regroupa som vanligt folk o dessutom blir inte effekten av pinning meningslös i sammanhanget.
Eller?
undrar varför jag alltid antagit att det varit en witchfire som "skjuts" i shooting phase. nu blev min sjuktdåliga fantasilista med hemlocks och spiritseers ännu sämre. motståndaren hinner troligtvis sticka =(
Ja' än't bittä'!
Re: frågor som kom upp under helgen
Halvar, ingen har brytt sig om att sticka under de matcher jag spelat. Dessutom kan det ju vara en fördel att det är en malediction oxå. Man kan kasta den på FMCs o enheter i cc osv.