Overwatch med markerlights??
Re: Overwatch med markerlights??
Tyvärr håller jag nog med om att enheterna kommer att skjuta en efter en. Supporting fire säger "(...) fire Overwatch as if they were also targets of the charge. (...)" vilket då bör betyda att det skall ske på samma sätt som att alla affekterade enheter blev anfallna, dvs Overwatchen bör ske enligt Multiple Overwatch-regeln ("Resolve each unit's Overwatch shots separately in an order determined by the target units' controlling player.").
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Förstod jag det rätt att det alltså är upp till spelaren vars enhet blir chargead att avgöra vilka som skjuter först? Isf får väl enheten med bössor skjuta först och de med markerlights sen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
- Lottomannen
Jag har hela tiden sett "target units controlling player" som den som är target för chargen. Men man kan man ju också tolka det som att det är den som är target för Overwatch-skotten. Om inte det är tydligare i reglerna? Har inte boken med mig till jobbet ^^("Resolve each unit's Overwatch shots separately in an order determined by the target units' controlling player.").
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Nu har jag läst hela stycket och det är target för chargen som nämns som target genom hela texten.
Overwatch med markerlights??
Röde, du menar att man som charging unit kan säga "pathfinders skjuter sist" och så måste Tauspelaren göra så?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag tror han menar precis tvärtom. Det är enheten som blir chargad som räknas som Target unit. Och det är spelaren som kontrollerar i vilken ordning hans Target Units skjuter.Flogger skrev:Röde, du menar att man som charging unit kan säga "pathfinders skjuter sist" och så måste Tauspelaren göra så?
Det finns heller ingen begränsning för vilken ordning enligt Tau boken.
Så, Tau spelaren bestämmer i vilken ordning han skjuter Overwatch.
@ Flogger. Nä, jag tänkte att det skulle kunnat vara så beroende på vad som avsågs med target. När jag läste regeltexten däremot blev det tydligt det är target för chargen som avses och inte target för overwatchen.
det vet hela världen, eller iaf de som läser dessa forumen...Flogger skrev:Hatar Tau...