Defensive grenades vs Counter Attack

Regelfrågor och förslag på husregler
Joppe

Re: Defensive grenades vs Counter Attack

Inlägg av Joppe »

Finns det inte specialregler på vissa enheter (var det inte någon Space Wolf-greja) som också gäller bonusattacken från assault. Är det i något fall som dessa regler går att kombinera med counter-assault?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Blood Claws, men där står det uttryckligen att den inte fungerar tillsammans med Counter-attack. GW har dock i vanlig ordning klantat sig med Ragnar Blackmane och inte skrivit ut om han och hans enhet får en massa extraattacker av Counter-attack... "when they launch an assault" är iofs inte specielt lätt att tolka som "counter-attacking".

Jacke

Inlägg av Jacke »

Men återigen så står det "exactly as if the had charged". Och när de chargar har de ju en d3. Låter som en regelmiss men eftersom de står att blood claws inte får sin bonus, så antar jag att Ragnar får sin då deras regel knappast gäller honom om den inte är utskriven.

Nu skulle det behövas en FAQ!

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

det jobbiga är att SW-FAQen kommer att bli tio sidor om dom ska reda ut alla konstiga grejjor som finns i codexen. Sedan vad som ska stå i sweFAQ är en helt annan femma!
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Skriv svar