Basstorlek på Broadsides.
Re: Basstorlek på Broadsides.
Enda vettiga är att alltid använda det som nyaste versionen av modellen kommer med.
Jag tycker också att man bör använda senaste basstorleken på alla modeller.
Ska man avvika från det tycker jag att en större bas kan vara OK (inom rimliga gränser) så länge man inte har förmågor som det blir en fördel med. Mindre baser är jag skeptisk till eftersom det oftast är bättre.
Ska man avvika från det tycker jag att en större bas kan vara OK (inom rimliga gränser) så länge man inte har förmågor som det blir en fördel med. Mindre baser är jag skeptisk till eftersom det oftast är bättre.
Ska man kräva folk att köra med nya rhinos?
Jag tycker att det är en helt annat sak att kräva att folk alltid använder den senaste modellen. Att basa om en modell är inte speciellt mycket job eller så farligt dyrt. Det kan alla göra. Men att skrota gamla coola modeller är betydligt hårdare. Så jag tycker inte att man kan eller bör kräva senaste modellerna.
Men då menar du alltså att man inte ska få använda gamla rhinos?Mortarion skrev:... Men att skrota gamla coola modeller är betydligt hårdare...
En bild säger mer än 1000 kaniner
gamla broadsides kan ha både 40 och 60mm baser, medans de nya måste ha 60mm baser. men om man vill ha chans att få sportmanship poäng så får man nog ta och byta baser.
reglerna verkar vara ganska tydliga vid vad som gäller här. vill man göra en hus regel så får man ha det, om inte annat sägs så är det stora boken och codexet som gäller. enligt mig så kvittar det om motståndaren använder 40 eller 60, det gör en så liten skillnad ändå. att ha terminator baser på 10mm har jag däremot andra åsikter på. men om det är så du vill spela så räkna inte med att jag ska vara hygglig tillbaka.
reglerna verkar vara ganska tydliga vid vad som gäller här. vill man göra en hus regel så får man ha det, om inte annat sägs så är det stora boken och codexet som gäller. enligt mig så kvittar det om motståndaren använder 40 eller 60, det gör en så liten skillnad ändå. att ha terminator baser på 10mm har jag däremot andra åsikter på. men om det är så du vill spela så räkna inte med att jag ska vara hygglig tillbaka.
Håller HELT med.fjugin skrev:Enda vettiga är att alltid använda det som nyaste versionen av modellen kommer med.
Om jag spelar mot Broadsides om 1 år som fortfarande är på 40mm baser så kommer jag inte gilla det. Lika lite som jag gillar demonprinsar på fyrkantiga 40mm baser och terminators på 25mm baser. Jag skulle aldrig godkänna det på en turnering som jag arrangerar. Gamla modeller är helt ok, men senaste baserna, absolut.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen