Nybörjarfråga

Regelfrågor och förslag på husregler
JayNil

Re: Nybörjarfråga

Inlägg av JayNil »

frigobben skrev:Du som verkar helt galen i magnetiseringar måste ju naturligtvis magnetisera tornet! Jag brukar inte limma några av toppluckorna heller så man även kan spela dem som Rhinos, med Stormboltern som har magneter.

Kan lägga upp bilder på hur man kan göra senare om du är intresserad.
Jodå, det är magnetisering som gäller. :) Håller på som bäst nu. Ville bara veta om man kunde använda en av varje, för då krävdes lite specialbygge. :)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

JayNil skrev:
frigobben skrev:Du som verkar helt galen i magnetiseringar måste ju naturligtvis magnetisera tornet! Jag brukar inte limma några av toppluckorna heller så man även kan spela dem som Rhinos, med Stormboltern som har magneter.

Kan lägga upp bilder på hur man kan göra senare om du är intresserad.
Jodå, det är magnetisering som gäller. :) Håller på som bäst nu. Ville bara veta om man kunde använda en av varje, för då krävdes lite specialbygge. :)
Det är bara att kolla i valfri marine codex så ser du tydligt vad man kan ta ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

JayNil

Inlägg av JayNil »

DHettNeck skrev:Det är bara att kolla i valfri marine codex så ser du tydligt vad man kan ta ;)
Ja, det var min första tanke, så jag kollade i Grey Knights-codexen innan jag postade här, men under "Wargear" står det:

"Storm Bolter (Rhino only), Twin-linked Heavy Bolter (Razorback only), smoke launchers"

så jag blev lite osäker. Jag är fortfarande inte helt säker på vad Grey Knights får utrusta sina Razorbacks med, men jag antar att det andra ni räknade upp, samt Dozer Blade, Hunter-Killer Missile, Searchlight osv är sånt som man också får använda. Eller? :)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Kolla under razor back vetja ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

JayNil

Inlägg av JayNil »

Doh. RTFM for the win. Jag slutade läsa när de färgglada bilderna kom på sidan 65. Det var ju EFTER det allt det göttiga kom.

Tack för tipset. :)

Edit: Man ska ju egentligen aldrig erkänna när man är korkad, men är man grön så finns det åtminstone förmildrande omständigheter.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Allt det viktiga är ju i slutet av codex, där står alla poängkostnader! Inte lätt att veta i början när allt fluff och fina bilder distraherar.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Bitspudlo har resten av vapenalternativen till Razorbacken. Kostar c:a 60:- per torn, passar bra och levereras inom en vecka om det finns i lager.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Mutt skrev:
JayNil skrev:Är alla de här varianterna tillgängliga för alla som har tillgång till Razorbacken?
Ja.
Nej. Inte Black Templars, som bara får ha TLLC eller Heavy Bolter.

Skriv svar