Är artilleri det nya svarta?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Är artilleri det nya svarta?

Inlägg av Zurken »

Artillery reglerna är lite knasiga, men ingenting som använder reglerna är tillräckligt bra för att de ska vara brutna jämfört med det värsta i spelet. Dessutom är moral jobbigt för nästan alla pjäser, samt att de dör i närstrid mot allt. Den bästa pjäsen i 5th var Thunderfire cannon och den har endast blivit marginellt bättre eftersom den bara kan ha 1 crew.

Nu har jag inte full koll på IA, kanske finns något knasigt brutet där, men IA är ju IA...
Alexander Merinen

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: Är artilleri det nya svarta?

Inlägg av eldrak »

Quad Launcher
Heavy Mortar
Lite extra crew, immobila

Basilisk
Medusa
Massa extra crew, immobila

Rapier
Kan köpa en extra crew, elak kanon

Dessa finns i IA:1 2nd update

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Är artilleri det nya svarta?

Inlägg av kombat »

Zurken skrev:Artillery reglerna är lite knasiga, men ingenting som använder reglerna är tillräckligt bra för att de ska vara brutna jämfört med det värsta i spelet. Dessutom är moral jobbigt för nästan alla pjäser, samt att de dör i närstrid mot allt. Den bästa pjäsen i 5th var Thunderfire cannon och den har endast blivit marginellt bättre eftersom den bara kan ha 1 crew.

Nu har jag inte full koll på IA, kanske finns något knasigt brutet där, men IA är ju IA...
Saber defense platforms är löjligt brutna

Skriv svar