Ackumulativ magi?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Ackumulativ magi?

Inlägg av Zurken »

Problemet är att man inte blir enfeebled av enfeeble, man får -1S och -1T rakt av. Men annars håller jag med om din logik.
Alexander Merinen

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Ackumulativ magi?

Inlägg av Ancalagon »

Jag tror nog helt enkelt det blir mest enligt reglerna om man kör med att om det står att det stackar på powern, så gör det det. Står det inte, gör det inte det.

Balder
Inlägg: 104
Blev medlem: 16 okt 2009, 07:59
Ort: Skurup, Skåne

Re: Ackumulativ magi?

Inlägg av Balder »

Ledsen att behöva ta upp en gammal tråd men vill gärna ha ett svar ;)

Läste tråden Tyranider i 6th under Allmänt och där länkades det till en battle report: http://whiskey40k.blogspot.se/2012/10/b ... recap.html
De körde uppenbarligen med att Enfeeble stackade. Men hur fungerar det på turneringar i Sverige?

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Ackumulativ magi?

Inlägg av Ancalagon »

Balder skrev:Ledsen att behöva ta upp en gammal tråd men vill gärna ha ett svar ;)

Läste tråden Tyranider i 6th under Allmänt och där länkades det till en battle report: http://whiskey40k.blogspot.se/2012/10/b ... recap.html
De körde uppenbarligen med att Enfeeble stackade. Men hur fungerar det på turneringar i Sverige?
Det diskuteras för tillfället i SvFaq gruppen.

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Ackumulativ magi?

Inlägg av kelaino »

Ancalagon skrev:
Balder skrev:Ledsen att behöva ta upp en gammal tråd men vill gärna ha ett svar ;)

Läste tråden Tyranider i 6th under Allmänt och där länkades det till en battle report: http://whiskey40k.blogspot.se/2012/10/b ... recap.html
De körde uppenbarligen med att Enfeeble stackade. Men hur fungerar det på turneringar i Sverige?
Det diskuteras för tillfället i SvFaq gruppen.
Sweet :)
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Ackumulativ magi?

Inlägg av Asplund »

Ancalagon skrev:
Balder skrev:Ledsen att behöva ta upp en gammal tråd men vill gärna ha ett svar ;)

Läste tråden Tyranider i 6th under Allmänt och där länkades det till en battle report: http://whiskey40k.blogspot.se/2012/10/b ... recap.html
De körde uppenbarligen med att Enfeeble stackade. Men hur fungerar det på turneringar i Sverige?
Det diskuteras för tillfället i SvFaq gruppen.
Vore ju lovely om SvFaq börjar gimpa Nidsen, också.
/Nye Egge

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Ackumulativ magi?

Inlägg av Halvar »

visst, det kanske är att gimpa oss men jag tycker ändå att det är tydligt att different betyder just olika magier eftersom det annars inte finns några olika magier man kan lägga om man inte spelar den snart försvunne eldrad. och när man dessutom har tydliga exempel på "unless otherwise stated", eller hur det nu är formulerat, med grey knights hammerhand så blir jag bara mer och mer konfunderad över var argumentationen om olika psykers =/= samma power. ungefär som fjantarna som tycker man får skjuta efter man deepat i motståndarfasen i necronarméer.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Ackumulativ magi?

Inlägg av Excessus »

Personligen tycker jag att det är ganska klart vilken deras intention är i området.

Där står i regelboken att det behöver vara olika magier för att de ska stacka, och tillsammans med att "Gift of Contagion" i chaos codexen explicit ger tillåtelse till att stacka med sig själv, så ser jag det som självklart att de inte stackar med sig själv i vanliga fall...


...men det är kanske bara jag...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Ackumulativ magi?

Inlägg av Papa D »

hmm

Jag va inne på att dom inte stacka men nu är jag lite osäker, så länge hammerhand stackar, stackar enfeeble.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Ackumulativ magi?

Inlägg av Tirumbar »

Papa D skrev:hmm

Jag va inne på att dom inte stacka men nu är jag lite osäker, så länge hammerhand stackar, stackar enfeeble.

/D
Du menar att så länge som spellen som det utryckligen står i dess beskrivning att den stackar - stackar, så stackar också spellsen där det inte står något om hurvidare de stackar.

Mycket logiskt.... (läs inte alls)
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Skriv svar