Abaddon blir en Prins...
Re: Abaddon blir en Prins...
Skulle det finnas en "daemon of Chaos Ascendant" skulle han givetvis bli det, men det finns inget som heter så.
Dock kan man väldigt lätt lägga till det och jag tror ingen skulle klaga över det.
Dock kan man väldigt lätt lägga till det och jag tror ingen skulle klaga över det.
Alexander Merinen
Abaddon har bara ett mark på sin profile. Mark of Chaos Ascendant. Vad är då det? Jo, det är alla marks inbakade till ett. Han tar med sig sitt Mark of Chaos Ascendant när han blir demonprins. Regelmässigt borde han då bli en Daemon Prince of Chaos Ascendant.
I realiteteten skulle detta innebära att han får Furious Charge, Shrouded, Slow and Purposeful, re-rollar saving throws som är 1or, Fleet, Rending, får springa 3" extra och har Hatred mot alla gudar? Han blir alltså en MC, förlorar Drachnyen, Talon of horus och slår med 1 vanligt CC vapen, med Power Armour, Daemon regeln. Förlorar Eternal Warrior men alla hans attacker blir AP2, och han kan göra Smash Attacks?
Han får springa 3" extra och är Fleet, men han får aldrig göra en Run eftersom han är Slow and Purposeful?
Känns helt uppåt väggarna galet nu när jag tänker på det
"Mark of Chaos" finns det 4st, eftersom det är de som står listade just under "Marks of Chaos". Det står inget där om "Mark of Chaos Ascendant" skulle räknas som ett. En modell som blir daemon förlorar sina special rules, förutom Marks of Chaos, och ersätter dessa med de special rules som finns på Daemon prince entryt.
I realiteteten skulle detta innebära att han får Furious Charge, Shrouded, Slow and Purposeful, re-rollar saving throws som är 1or, Fleet, Rending, får springa 3" extra och har Hatred mot alla gudar? Han blir alltså en MC, förlorar Drachnyen, Talon of horus och slår med 1 vanligt CC vapen, med Power Armour, Daemon regeln. Förlorar Eternal Warrior men alla hans attacker blir AP2, och han kan göra Smash Attacks?
Han får springa 3" extra och är Fleet, men han får aldrig göra en Run eftersom han är Slow and Purposeful?
Känns helt uppåt väggarna galet nu när jag tänker på det
"Mark of Chaos" finns det 4st, eftersom det är de som står listade just under "Marks of Chaos". Det står inget där om "Mark of Chaos Ascendant" skulle räknas som ett. En modell som blir daemon förlorar sina special rules, förutom Marks of Chaos, och ersätter dessa med de special rules som finns på Daemon prince entryt.
Senast redigerad av 2 Ancalagon, redigerad totalt 11 gång.
Man borde göra en Prins med hårtofs...
Och en Spawn...
Och en Spawn...
Jo bokstavligt talat får han inga gudakrafter , men läser man lite mellan raderna och funderar på vad regeln representerar har man underlag till att ge honom alla.
Visst lite knasigt med +3 på ett run move man aldrig får slå, fast förutom det finns det inget som säger emot det andra.
Visst lite knasigt med +3 på ett run move man aldrig får slå, fast förutom det finns det inget som säger emot det andra.
Alexander Merinen
Jodå. Man förlorar all wargear och alla special rules, och blir en Daemon Prince i Power Armour, men får behålla sitt Mark of Chaos och WArlord Trait om man har något:)LillePer skrev:Power armour får han väl ändå inte?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Klart han får ALLA!
Chaos for the Chaos Gods!!!!!!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Halvar skrev:men behåller han då marks eller blir han en daemon of tzekhoslagle?
Han måste ha alla marks men kan inte hata sig själv och förlorar alla sina specialregler annars. Allt annat är inte tufft nog!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Han hatar nog sig själv tillräckligt ändå...egge skrev:Halvar skrev:men behåller han då marks eller blir han en daemon of tzekhoslagle?Sjukt roligt skrivet!
Han måste ha alla marks men kan inte hata sig själv och förlorar alla sina specialregler annars. Allt annat är inte tufft nog!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."