Ooan är klok som vanligt! Jag saknar den gamla 3:e/4:th tiden då hans ord var lagMortarion skrev:Fast det står på en Furioso att den har två vapen. Jag ser inte hur man kan få det till att bara ett halvt av dem ska förstöras. Det står inget i reglerna om att man skall göra tabeller och slå en d4.
Regeln säger:
One of the vehicle's weapons (randomly chosen) is destroyed - including any combi- or built in weapons.
Den säger inte:
One of the vehicle's weapons - including any combi- or built in weapons - (randomly chosen) is destroyed.
"- including any combi- or built in weapons" syftar på destroyed, inte på weapons. Alltså blir ett slumpmässigt vapen, och eventuella vapen som är inbyggda i det, förstört.
Walkers
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Walkers
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Man kanske borde göra honom till Prince som i VTES. Så att han kan rula åt oss alla?DHettNeck skrev:Ooan är klok som vanligt! Jag saknar den gamla 3:e/4:th tiden då hans ord var lagMortarion skrev:Fast det står på en Furioso att den har två vapen. Jag ser inte hur man kan få det till att bara ett halvt av dem ska förstöras. Det står inget i reglerna om att man skall göra tabeller och slå en d4.
Regeln säger:
One of the vehicle's weapons (randomly chosen) is destroyed - including any combi- or built in weapons.
Den säger inte:
One of the vehicle's weapons - including any combi- or built in weapons - (randomly chosen) is destroyed.
"- including any combi- or built in weapons" syftar på destroyed, inte på weapons. Alltså blir ett slumpmässigt vapen, och eventuella vapen som är inbyggda i det, förstört.
Coolt, då joinar jag Sabbath och utnämner GLinus till ärkebiskop.
(Ooan var för långsamma karaktärer)
(Ooan var för långsamma karaktärer)
- speedfreek
Jag med!DHettNeck skrev:Ooan är klok som vanligt! Jag saknar den gamla 3:e/4:th tiden då hans ord var lag
Re: Sv: Walkers
Jag är en sudden reversalspeedfreek skrev:Och Snot får vara en vaddåfören?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.