Walkers

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Walkers

Inlägg av DHettNeck »

Mortarion skrev:Fast det står på en Furioso att den har två vapen. Jag ser inte hur man kan få det till att bara ett halvt av dem ska förstöras. Det står inget i reglerna om att man skall göra tabeller och slå en d4.

Regeln säger:
One of the vehicle's weapons (randomly chosen) is destroyed - including any combi- or built in weapons.

Den säger inte:
One of the vehicle's weapons - including any combi- or built in weapons - (randomly chosen) is destroyed.

"- including any combi- or built in weapons" syftar på destroyed, inte på weapons. Alltså blir ett slumpmässigt vapen, och eventuella vapen som är inbyggda i det, förstört.
Ooan är klok som vanligt! Jag saknar den gamla 3:e/4:th tiden då hans ord var lag :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

DHettNeck skrev:
Mortarion skrev:Fast det står på en Furioso att den har två vapen. Jag ser inte hur man kan få det till att bara ett halvt av dem ska förstöras. Det står inget i reglerna om att man skall göra tabeller och slå en d4.

Regeln säger:
One of the vehicle's weapons (randomly chosen) is destroyed - including any combi- or built in weapons.

Den säger inte:
One of the vehicle's weapons - including any combi- or built in weapons - (randomly chosen) is destroyed.

"- including any combi- or built in weapons" syftar på destroyed, inte på weapons. Alltså blir ett slumpmässigt vapen, och eventuella vapen som är inbyggda i det, förstört.
Ooan är klok som vanligt! Jag saknar den gamla 3:e/4:th tiden då hans ord var lag :)
Man kanske borde göra honom till Prince som i VTES. Så att han kan rula åt oss alla?
:mrgreen:

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Coolt, då joinar jag Sabbath och utnämner GLinus till ärkebiskop.
(Ooan var för långsamma karaktärer)

Användarvisningsbild
speedfreek

Sv: Walkers

Inlägg av speedfreek »

Och Snot får vara en vaddåfören?

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

DHettNeck skrev:Ooan är klok som vanligt! Jag saknar den gamla 3:e/4:th tiden då hans ord var lag :)
Jag med! :lol:

Användarvisningsbild
Snot

Re: Sv: Walkers

Inlägg av Snot »

speedfreek skrev:Och Snot får vara en vaddåfören?
Jag är en sudden reversal
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar