Dread?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Gustav

Re: Dread?

Inlägg av Gustav »

Mortarion skrev:Håller med Röde. Förutom att jag inte anser att Warmachine-modeller är charmiga i warmachine heller. De är alltid fula. Men i Warmachine passar de åtminstone in i världen.
Håller med om att de flesta warjacks är fula men om man jämför just med GWs robotar utan knä så är de faktiskt ganska snygga.

Men min åsikt är densamma som alla andras, en ångmaskinrobot funkar inte som dread, även om den är rätt storlek.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

För att istället besvara orginalfrågan, dvs huruvida figuren är ok att använda eller ej, så tror jag att du måste se till att den blir lika stor som en Dread, men om du gör det så är det nog inga turneringsarrangörer som kommer neka dig tillträde.

Däremot är det bevisligen en hel hög potentiella motståndare som kommer titta lite snett på dina figurer, oavsett hur snygga eller fula de är.

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Modelltåg! Den som ställer upp ett modelltåg mot mig, pekar och säger "chimera" får lätt mitt credd i alla fall. Lysande!
Människomat, till exempel spannmål.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Flygmaskin skrev:Modelltåg! Den som ställer upp ett modelltåg mot mig, pekar och säger "chimera" får lätt mitt credd i alla fall. Lysande!
Jag har ett!
Du får möta modelltåg nästa gång vi spelar. Om jag hittar't...

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Deal!
Människomat, till exempel spannmål.

orgasmatron

Inlägg av orgasmatron »

Tack för er som bemödat er med synpunkter, men varför postar man menlöst dravel?

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

orgasmatron skrev:Tack för er som bemödat er med synpunkter, men varför postar man menlöst dravel?
Detta är internet...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar