Men skit vilken liten fantasi folk har. Jag skulle tycka det vara ok! Kör på bara.
Mvh
Lennart
WYSIWYG fråga?
Re: WYSIWYG fråga?
Personligen skulle jag inte ha ett dugg emot det, men jag kan förstå att vissa kan bli förvirrade av något sådant.
Kör med sköld på ryggen annars, det kan väl inte se helt förjävligt ut?
Kör med sköld på ryggen annars, det kan väl inte se helt förjävligt ut?
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel
Eftersom skölden är en extremt viktig del av utrustningen så ska den definitivt finnas representerad på modellen. Saker som ligger på basen är pynt.
Gubben är på basen så då kan skölden vara det med IMO. Så länge du är nöjd med gubben så go for it. Man hör alltid hur jobbigt det är med utrustning osv. Så jävla jobbigt är det inte. Finns gubbar med 3+ Invo som inte har SS och jag har överlevt förvirringen i dessa slag så.
Skulle inte alls ha problem med det. Kommer visserligen ifrån fantasy sidan där vi är mer uppfostrade att livet hänger inte på tråd vad det gäller WYSIWYG.
Skulle inte alls ha problem med det. Kommer visserligen ifrån fantasy sidan där vi är mer uppfostrade att livet hänger inte på tråd vad det gäller WYSIWYG.
Jag skulle säga att det är ok.
Enkelt sätt att förhindra förvirring är att påminna motståndaren varje gång tittar på figuren eller säger att han vill skjuta på den osv.
Enkelt sätt att förhindra förvirring är att påminna motståndaren varje gång tittar på figuren eller säger att han vill skjuta på den osv.
Beror väl lite på hur skölden ligger/står. Om den är lutad stående mot benet känns det ok men om han står på den som känns det fel (om den inte flyger eller har sköldbärare vilket i så fall är sjukt awesome och naturligtvis ok).
Jag tycker du borde kunna modellera skölden så att det tydligt syns att han har en, antingen på ryggen, fäst vid bältet, på sadeln eller vad som helst 
Jag är tråkigt nog inne på speedfreek spår jag också.
I en friendly gaming match skulle jag släppa lite vad som hälst. Men i en turnerings match har jag uppfattat det som att Options måste modelleras tydligt på gubben. Jag skulle även släppa det i en turnering när man börjar ställa upp gubbarna, är ju lite sent att göra något åt saken vid det laget
, men inte utan att påpeka att jag finner skölden på basen lite förvirrande.
Med en sköld som sitter på gubben och han har ett svärd i sköld handen är det inga problem över huvudtaget. Du har tydligt modellerat hans options och har kryddat till gubben med hans Wargear efter smak.
Jag fastnade själv lite för idén, vad är det för gubbe som har denna konvertering?
Hmm, jag skulle ha kollat i boken innan jag svarade.
På alla options i codexen står det att man byter ut antingen Pistolen eller/och Närstrids vapnet mot Stormshield samt Wolfclaw. Strombolter eller/och Powersword om det är folk i Terminator armour. Vilket innebär att gubben inte har ett svärd till hands, han bytte ju det mot något annat.
Om det hade varit fråga om att leka med hans Wargear så hade det varit helt okej, men att sätta dit något som inte finns säger jag tyvärr nej till.
I en friendly gaming match skulle jag släppa lite vad som hälst. Men i en turnerings match har jag uppfattat det som att Options måste modelleras tydligt på gubben. Jag skulle även släppa det i en turnering när man börjar ställa upp gubbarna, är ju lite sent att göra något åt saken vid det laget
Med en sköld som sitter på gubben och han har ett svärd i sköld handen är det inga problem över huvudtaget. Du har tydligt modellerat hans options och har kryddat till gubben med hans Wargear efter smak.
Jag fastnade själv lite för idén, vad är det för gubbe som har denna konvertering?
Hmm, jag skulle ha kollat i boken innan jag svarade.
På alla options i codexen står det att man byter ut antingen Pistolen eller/och Närstrids vapnet mot Stormshield samt Wolfclaw. Strombolter eller/och Powersword om det är folk i Terminator armour. Vilket innebär att gubben inte har ett svärd till hands, han bytte ju det mot något annat.
Om det hade varit fråga om att leka med hans Wargear så hade det varit helt okej, men att sätta dit något som inte finns säger jag tyvärr nej till.