IG chimera turrets

Regelfrågor och förslag på husregler
Johannesson

Re: IG chimera turrets

Inlägg av Johannesson »

Gustav skrev:Om en turnering använder SweFAQ så måste det väl vara det som faktiskt står i dokumentet som gäller, inte vad som står i någon obskyr tråd som är omöjlig att hitta på forumet. Sen är det ju naturligtvis upp till arrangörerna att tillåta vad de vill.
Problemet är att SweFaq inte precis uppdateras så ofta och är för tillfället omsprungen av diverse codex-släpp samt alla de nya Faqs från GW själva.

Tror ingen turnering som använder SweFaq exempelvis tycker att Codex Grey Knights inte får användas till fördel för något kallat Codex Daemonhunters...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Jag förstår att dom kanske inte orkar ta ett gruppbeslut i en sån fråga som codex demonhunters eller autocannons, för att alla spelar med dom som vi alla vet att det ska, men visst skulle det se snyggare ut om det stod rätt också.

Därför föreslår jag att rent-redaktionella ändringar i SWEFAQ borde få göras av enskiljda medlemmar i SWEFAQ, och bara lägga till en .1 i slutet för att visa att saker har ändrats.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Johannesson skrev:Problemet är att SweFaq inte precis uppdateras så ofta och är för tillfället omsprungen av diverse codex-släpp samt alla de nya Faqs från GW själva.

Tror ingen turnering som använder SweFaq exempelvis tycker att Codex Grey Knights inte får användas till fördel för något kallat Codex Daemonhunters...
Jag håller med men anser ändå att det är en skillnad på officiella grejer, som codexar och GW-FAQ, och IA-saker som inte är tillåtna i normalt spel, som autokanontorn till chimeror.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Gustav skrev:
Johannesson skrev:Problemet är att SweFaq inte precis uppdateras så ofta och är för tillfället omsprungen av diverse codex-släpp samt alla de nya Faqs från GW själva.

Jag håller med men anser ändå att det är en skillnad på officiella grejer, som codexar och GW-FAQ, och IA-saker som inte är tillåtna i normalt spel, som autokanontorn till chimeror.
Fast de flesta fordon ur IA har varit tillåtna i de tio år jag spelat 40K...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Så du menar att man måste ha spelat turneringar i tio års tid för att man ska kunna veta vilka regler som gäller på en kommande turnering?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Är man osäker så får man väl fråga (precis som OP har gjort). Självklart borde det stå i swefaqen, men inget är ju perfekt. De är ganska få som spelar med IA och dessa har oftast spelat ganska länge och vet vad som brukar gälla, så jag tror inte detta är ett särskillt stort problem och är inget som swefaqen prioriterar.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Gustav skrev:Så du menar att man måste ha spelat turneringar i tio års tid för att man ska kunna veta vilka regler som gäller på en kommande turnering?
Öh... Nä. Men jag menar att det är rätt "normalt" att använda IA.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

tror det snart är dags för en ny för eller emot IA poll/diskussion och då kan man ju köra en komp diskussion för det var ju ett tag sen med ;)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

kombat skrev:tror det snart är dags för en ny för eller emot IA poll/diskussion och då kan man ju köra en komp diskussion för det var ju ett tag sen med ;)
Super! Jag är på!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Starta då en ny tråd innan allt går över styr i den här.
Alexander Merinen

Skriv svar