Hoppa ur ett sprängt fordon

Regelfrågor och förslag på husregler
GLinus

Re: Hoppa ur ett sprängt fordon

Inlägg av GLinus »

Om den uppsuttna enhetens antal modeller fick plats i bilen, vilket de i extremt sällsynta fall gör rent fysiskt (prova med att få in tio Space Marines i en Rhino)

För mig känns det rimligt att om modellerna speltekniskt sett ryms i den bil de åker i, och bilen sprängs fortfarande får plats i krater/vrakspillror. De uppsuttna lär ju knappast få en allergisk reaktion av explosionen och svullnar upp så pass att de inte längre på den yta som de nyss fick plats på. Sannolikt så har väl deras utrymme dessutom ökat på en aning av explosionen.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Argos

Inlägg av Argos »

Jag kommer ställa ut mina modeller i vraken så gott det går (med några av baserna lite över kanten), så får vi väl se om det är någon som vill vara mongo.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Jag håller med föregående. Får man plats i kratern får man ställa sig som man vill i den, är man för stor straffas man med att man tvings ställa sig som backade sillar i kratern så gått det går. Jag har inget vettigt regelstöd, men det vet jag inte om det finns för något annat heller? Hur som så känns det nämnda väldigt rimligt.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

egge

Inlägg av egge »

Jag har aldrig sagt till motståndaren att han inte kan sätta ut sina modeller. Dock har jag hållt på att de hållen som de kan sticka ut ur vraket är på de sidor, jag väljer. Motståndaren skall inte kunna få fördel av att inte få plats i sitt vrak. SEkunden man hävdar det skulle jag hävda att hans modeller är döda.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Argos skrev:Jag kommer ställa ut mina modeller i vraken så gott det går (med några av baserna lite över kanten), så får vi väl se om det är någon som vill vara mongo.
Det tycker jag du gör rätt i Anders!

Mutt

Inlägg av Mutt »

GLinus skrev:(prova med att få in tio Space Marines i en Rhino)
Jag har 10 marines i bitz. Det är inga som helst problem att hälla ner dem i en rhino. Inte heller om man tar 10 sittande modeller till gamla attack biken så är det några problem att hälla i dem.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag skulle nog inte hävda att modeller dör bara för att de inte får plats i vraket om ingenting blockerar det, även om det enligt RaW antagligen ska vara så. Är det modeller som blockar kommer jag inte låta modeller stå utanför vraket.
Alexander Merinen

GLinus

Inlägg av GLinus »

Mutt skrev:
GLinus skrev:(prova med att få in tio Space Marines i en Rhino)
Jag har 10 marines i bitz. Det är inga som helst problem att hälla ner dem i en rhino. Inte heller om man tar 10 sittande modeller till gamla attack biken så är det några problem att hälla i dem.
Modellerna måste givetvis vara ihoplimmade. Har attack bike-skytten ryggsäcken på sig? För att de ska räknas som att de "får plats" så de kunna få plats på ett rimligt sätt. Annars "får man plats" med minst 30 marines i en Rhino, det är bara att mala ner dem till pulver och hälla dem.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

GLinus skrev:...bara att mala ner dem till pulver och hälla dem.
Pulver tar större plats än bitar. Det man ska göra är ju givetvis att ha kubiska SM, precis som man kan odla kubiska vattenmeloner så borde man ju kunna fixa kubiska SM.
En bild säger mer än 1000 kaniner

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Instant Space Marine just add water!

Skriv svar