Hmm men hur räknas det om man bara använder 1 pod då?! :-pDHettNeck skrev:Hälften av podsen kommer ju automatiskt tur ett, bättre än så blir det inteKithiva skrev:Jo han satt själv i pod. Misslyckades på varenda slag på o få in honom. Rätt irriterande.Joey_Boy skrev:Var han inte den ända som satt i pod? Du vill ju ha med honom i den delen som automatiskt kommer in runda1 för att pressa fienden lite..
Finns det något som helst sätt att öka chansen att få in från reserves i rundorna?!
Blood Talons på Furioso Dreadnought
Re: Blood Talons på Furioso Dreadnought
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p
man avrundar uppåt, så har du en pod, kommer den runda 1.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Hmm intressant, får påpeka detta för de jag spelar med för de kör inte så över huvudtaget :SL3go skrev:man avrundar uppåt, så har du en pod, kommer den runda 1.
- speedfreek
Läs igenom era egna regler.
Nästan allt står faktiskt där.
Det står under "Drop Pod Assault" regeln på s32 i din codex..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Nefrums skrev:Det står under "Drop Pod Assault" regeln på s32 i din codex..
Jo fast tror att både dom och jag har tolkat det som att det bara gäller om man har mer än 1 drop pod.speedfreek skrev:Läs igenom era egna regler.
Det står "rounding up" inom parentes på Drop Pod Assault regeln. (Åtminstone i vanliga SM-codexen...) 0,5 ~1 om man rundar uppåt.Kithiva skrev:Nefrums skrev:Det står under "Drop Pod Assault" regeln på s32 i din codex..Jo fast tror att både dom och jag har tolkat det som att det bara gäller om man har mer än 1 drop pod.speedfreek skrev:Läs igenom era egna regler.
Hur man kan tolka det så uppåt väggarna fel förstår jag faktiskt inte...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Det går att misstolka som allt annat killar, speciellt om man är som mig och hatar allt vad mattematik heter och är värdelös på det. Sen behöver man inte vara dryg när man påpekar regel missar för folk, ni vet vilka ni är...