Callidus Assassins Jump Back
- speedfreek
Re: Callidus Assassins Jump Back
och om man mäter till fram- eller bakkant.
Och om det är något annat svar än att man mäter från fiendeenheten till sin bakkant, hur katten det fungerar i praktiken.
Och om det är något annat svar än att man mäter från fiendeenheten till sin bakkant, hur katten det fungerar i praktiken.
Får hon ens flytta genom andra modeller?
Jump back texten säger inte att hon får och default är ju att man inte får flytta genom andra.
Jump back texten säger inte att hon får och default är ju att man inte får flytta genom andra.
Om lönnmördarn inte kan fytta för den kommer för nära en fiendeenhet. Dör den inte då? Jag menar slår du dåligt så du hamnar inom den zon där du inte kan stå så borde väl det inträffa, på liknande sätt som om man kommer in från reserves men inta kan placera hela mdellen på bordet. ? Eller missar jag nått ... (vilket säkerligen är troligt)

Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
-
the godfather
då mer rimligt att hon blir kvar i närstriden..Arioch skrev:Om lönnmördarn inte kan fytta för den kommer för nära en fiendeenhet. Dör den inte då? Jag menar slår du dåligt så du hamnar inom den zon där du inte kan stå så borde väl det inträffa, på liknande sätt som om man kommer in från reserves men inta kan placera hela mdellen på bordet. ? Eller missar jag nått ... (vilket säkerligen är troligt)![]()
Jo kanske det, men det tycker jag verkar konstigt.
Om man försöker att fly och inte kan så borde man ju inte få fortsätta med det man pyssla med dvs nått negativt torde hända. Hon försöker ju uppenbarligen flyta men tillåts inte av reglerna och då kan det väl inte bli så att man fortsätter med det man pyssla med utan konsekvensen torde väl bli att man stryker med då man försöker göra ett otillåtet move.
Om man försöker att fly och inte kan så borde man ju inte få fortsätta med det man pyssla med dvs nått negativt torde hända. Hon försöker ju uppenbarligen flyta men tillåts inte av reglerna och då kan det väl inte bli så att man fortsätter med det man pyssla med utan konsekvensen torde väl bli att man stryker med då man försöker göra ett otillåtet move.
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Det man slår är ju hur långt hon flyttar, och inte hur långt ifrån fienden hon kommer. Ställer man henne det man slog antal tum från fienden kan hon komma väldigt mycket längre än vad hon slog eftersom hon väljer riktning.
Och om hon inte slår tillräckligt för att komma ut ur striden borde väl hon vara kvar. Frågan är om man flyttar henne inom striden och ställer henne dit hon slog...
Och om hon inte slår tillräckligt för att komma ut ur striden borde väl hon vara kvar. Frågan är om man flyttar henne inom striden och ställer henne dit hon slog...
men när kom reglerna för lönnmördaren och när kom reglerna om att man kan ställa sina gubbar exakt 1" ifrån varandra. när jag körde 4th så körde jag med den logiska grejen att man inte kan ställa en figur exakt 1" ifrån en annan figur eftersom man måste vara minst 1" ifrån fienden och det alltid finns någon nanometer mellan som jag, som är människa, inte kan eliminera. därför fick jag inte springa in i närstrid genom terräng om jag bara slog ettor. det skulle kunna vara något i den stilen som gör att hon misslyckas om hon bara slår en etta?
Ja' än't bittä'!
Jag skulle tolka:
"on a roll of 2 or more she moves that many inches away from the enemy."
Som att man får ställa sig så många tum som man slår ifrån fienden..
Det är också det enda sättet att spela på som inte bara blir helt konstigt.
"on a roll of 2 or more she moves that many inches away from the enemy."
Som att man får ställa sig så många tum som man slår ifrån fienden..
Det är också det enda sättet att spela på som inte bara blir helt konstigt.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- speedfreek
Det är det jag är inne på också.Nefrums skrev:Det är också det enda sättet att spela på som inte bara blir helt konstigt.
Allt annat blir enormt situationellt och komplicerat.
med den wordingen på regel så varför diskuteras det ens. Hon får ställa sig inom x inches från fienden.
Edit: detta visar också att det gamla ordspråket "dumma frågor får dumma svar stämmer" Eftersom det tog pelle 7-10 poster innan folk fattade vad hans fråga var
Edit: detta visar också att det gamla ordspråket "dumma frågor får dumma svar stämmer" Eftersom det tog pelle 7-10 poster innan folk fattade vad hans fråga var
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY