Maernus Calgar i Close Combat
- speedfreek
Re: Maernus Calgar i Close Combat
Jag har spelat mot Calgar men då stod han still på egen baslinje och ringde sitt rymdskepp medan resten av armén dödade mig med bolters.
Vad bra! Då är det någon som har kört med 5 attacker med hans Gauntlets på en turnering. Då kör jag med det ocksåJocke Rapp skrev:Jag har spelat Calgar på turnering och precis som sagts innan spelar jag honom med 5A om han använder fistarna och 4A om han använder sitt svärd.
folk har mätt från frpnten på sitt fordon till baken när de flyttar dem på turneringar också, det betyder knappast att jag får börja göra det med.Ekeblad skrev:Vad bra! Då är det någon som har kört med 5 attacker med hans Gauntlets på en turnering. Då kör jag med det ocksåJocke Rapp skrev:Jag har spelat Calgar på turnering och precis som sagts innan spelar jag honom med 5A om han använder fistarna och 4A om han använder sitt svärd.
sen har jag ingen aning om calgar så jag tillför inget nyttigt till diskussionen, förutom att de enda tyranider som fortfarande har extra attacker från scything talons på sin statrad är skit från apocalypse/icke-codexmaterial.
sen ger väl terminator honours en extra attack i grund vilket codexarna brukar vara snabba med att påpeka att den är medräknad i statraden.
Ja' än't bittä'!
terminator honors finns inte längre
(utanför BT)
Alexander Merinen