+1Snot skrev:Är det bara jag som reflekterar över att Dark Angels och Black Templars kan sluta spela om IA inte tillåts?
IA på turneringar
Re: IA på turneringar
- black templars @ time of ending -
-
Jocke Rapp
- Site Admin
- Inlägg: 3501
- Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
- Ort: Göteborg
Re: IA på turneringar
BT är det väl i princip ingen som spelar på turneringar ändå? Och vad är det som är så fantastiskt från IA som dom måste ha?Snot skrev:Är det bara jag som reflekterar över att Dark Angels och Black Templars kan sluta spela om IA inte tillåts?
Re: IA på turneringar
jag spelar BT. iofs inte på turneringar än iom att jag inte direkt har spelat så mkt.Jocke Rapp skrev:BT är det väl i princip ingen som spelar på turneringar ändå? Och vad är det som är så fantastiskt från IA som dom måste ha?Snot skrev:Är det bara jag som reflekterar över att Dark Angels och Black Templars kan sluta spela om IA inte tillåts?
vi har inte så mkt options i bilväg mot andra. plus att jag tror att bilarna över lag är dyrare än alla andras.
IA ger oss lite fler möjligheter helt enkelt för att vara kompetativa i brist på enheter som de nya dexarna har.
++ edit ++
låter lite på din kommentar som att BT inte ska finnas i åtanke bara för att de inte spelas på turneringar?
- black templars @ time of ending -
Re: IA på turneringar
Dom lider redan som det är, och deras sanslöst begränsade (och i nästan alla fall) dyrare standardvehicleval gör ju att dom inte ens kan vara "nästan" lika bra när dom inte ens använder sina övriga överpris val 
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Re: IA på turneringar
Snot skrev:Dom lider redan som det är, och deras sanslöst begränsade (och i nästan alla fall) dyrare standardvehicleval gör ju att dom inte ens kan vara "nästan" lika bra när dom inte ens använder sina övriga överpris val
Mortarion skrev:Det bör också tilläggas att inget av alternativen egentligen behöver påverka att vissa fordon som är gemensamma för flera arméer köps ur IAUpdate istället för codexarna. Huruvida det är bra kan givetvis diskuteras, men det är inte frågan här. Frågan här rör de fordon och/eller options som inte finns i codexen.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Re: IA på turneringar
såg det.Yautja skrev:Snot skrev:Dom lider redan som det är, och deras sanslöst begränsade (och i nästan alla fall) dyrare standardvehicleval gör ju att dom inte ens kan vara "nästan" lika bra när dom inte ens använder sina övriga överpris valMortarion skrev:Det bör också tilläggas att inget av alternativen egentligen behöver påverka att vissa fordon som är gemensamma för flera arméer köps ur IAUpdate istället för codexarna. Huruvida det är bra kan givetvis diskuteras, men det är inte frågan här. Frågan här rör de fordon och/eller options som inte finns i codexen.
men detta kan ju även innebära att jag får köpa vehicle från IA men bara enligt de utformanden som finns i min dex. med andra ord jag kan inte ha en autocannon dread eller en MM razor osv.
även om jag inte tror det är det det syftar på.
- black templars @ time of ending -
Re: IA på turneringar
Jag antar att även om inget från FW är tillåtet så kommer det fortfarande vara tillåtet att köpa saker från IA-update, så att alla gamla SM-codexar får samma kostnader och options som de nyare SM-codexet har. Det är väll rätt självklart eller?
Annars tycker jag det är synd om dem som har spenderat mycket tid på sina arméer som innehåller saker från de roligare delarna av FW inte längre kan spela med dem. Men jag skulle personligen inte ha något emot att banna FW-helt (och istället skriva ett eget dokument om att DH, WH, DA och BT kan köpa sina bilar ur IG/SM-codexet). Jag har bra koll på alla codexar, men väldigt dålig koll på FW vilket klart påverkar min inställning. FW ger också en viss elitism som jag ogillar ("bara dem med konverterings skill/mycke pengar kan spela med FW grejer").
Annars tycker jag det är synd om dem som har spenderat mycket tid på sina arméer som innehåller saker från de roligare delarna av FW inte längre kan spela med dem. Men jag skulle personligen inte ha något emot att banna FW-helt (och istället skriva ett eget dokument om att DH, WH, DA och BT kan köpa sina bilar ur IG/SM-codexet). Jag har bra koll på alla codexar, men väldigt dålig koll på FW vilket klart påverkar min inställning. FW ger också en viss elitism som jag ogillar ("bara dem med konverterings skill/mycke pengar kan spela med FW grejer").
Alexander Merinen
Re: IA på turneringar
Kompa skiten ur det som förtjänar det. Så enkelt är det.
Re: IA på turneringar
IA böckerna är helt klart inte lika speltestade som codexarna är och därför inte lika balanserade.
Och jag fattar inte hur folk kan rösta på att inte banna IA med argumentet att BT DA mf. inte komemr att vara spelbara när det helt klart och tydligt står i frågan att var de köper sina saker inte kommer att påverkas.
Och jag fattar inte hur folk kan rösta på att inte banna IA med argumentet att BT DA mf. inte komemr att vara spelbara när det helt klart och tydligt står i frågan att var de köper sina saker inte kommer att påverkas.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: IA på turneringar
Jag ser gärna att man spelar med IAU1-2 men bannar dom värsta sakerna ur den och struntar i resten av IA.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015